Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı I (Kanun) CKA 211 3 1 + 1 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ,
Dersin Yardımcıları

Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası.

Dersin İçeriği
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kanun sazını tanır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma,
2 Mızrap vuruşlarını öğrenir. Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
3 Kanun üzerinde sesleri tanır Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
4 Sağ el ve Sol el kullanımını öğrenir. Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
5 Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir. Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 - Kanun sazının tarihi hakkında genel bilgiler. - Türkiye’de kullanım alanları hakkında bilgi. - Enstrümanın en fazla üç hafta içerisinde sahip olunması ile ilgili uyarı ve yönlendirmeler.
2 Kanunun akordu,tel yapıları, tutuşu, teller, parmak,vuruşları mızrap vuruşu,vb. Konular hakkında genel bilgilendirme. - Dinletme ve dinleme
3 Teller üzerinde birlik,ikilik,dörtlük ve sekizlik not değerler
4 Teller üzerinde (Do-Re-Mi-Fa) perdelerinin kavranması.
5 Teller üzerinde (sol-La-Si-Do) perdelerinin kavranması. Quiz
6 Oktav çalışmaları
7 Teller Üzerinde Öğrenilen Perdeler Vasıtası İle Birinci Pozisyonun Kavranması.
8 Vize
9 Mızrap Ve Tril Tekniğini Güçlendirici Etüt Çalışmaları
10 Basit makamlara giriş
11 Rast peşrev
12 Rast Şarkı ( Gülnihal)
13 Birinci Pozisyon Mızrap Ve Tril Tekniğini Güçlendirici Etütler
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Kanun Metodu (Halil KARADUMAN, Tahir AYDOĞDU,Deniz GÖKTAŞ,Göksel BAKTAGİR)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur.
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar.
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır.
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir.
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır.
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir.
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır.
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir.
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Kanun sazını tanır.
2 Mızrap vuruşlarını öğrenir.
3 Kanun üzerinde sesleri tanır
4 Sağ el ve Sol el kullanımını öğrenir.
5 Ölçme değerlendirmede öğrencinin kazanımları tespit edilir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 1 1
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 0 1 0
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4
Dersin AKTS Kredisi 4