Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri | BAY 401 | 7 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Hasan Hüseyin Şahin |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bilim, araştırma, metod, teknik, veri toplama teknikleri, bilimsel metinlerin özellikleri gibi konularda öğrencilerin bilgi ve becerilerini geliştirme. |
Dersin İçeriği | Bilgi ve Bilim Kavramları, Bilim Dallarının Tasnifi, Sosyal Bilim Kavramı ve Tanımı, Bilimsel Metod ve Aşamaları, Bilimsel Araştırmanın Türleri ve Özellikleri, Veri Toplama Teknikleri, Alan Araştırması, Monografiler, Gözlem Tekniği ve Özellikleri, Görüşme Tekniği ve Özellikleri, Anket Tekniği ve Özellikleri, Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi, Araştırma Metninin Yapısı, Rapor Hazırlama Makale ve Tez Hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kavramlar: Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, kuram ile ilgili temel bilgilere sahip olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Veri toplama araçlarını tanır ve kullanılış amaçlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Raporlaştırma aşaması ile ilgili uygulama yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi ve Bilim Kavramları | yok |
2 | Bilimsel Metod ve Aşamaları | yok |
3 | Bilimsel Araştırmanın Türleri ve Özellikleri | yok |
4 | Veri Toplama Teknikleri | yok |
5 | Alan Araştırması, Monografiler | yok |
6 | Gözlem Tekniği ve Özellikleri | yok |
7 | Görüşme Tekniği ve Özellikleri | yok |
8 | Anket Tekniği ve Özellikleri | yok |
9 | Genel tekrar | yok |
10 | Araştırmalarda Kullanılan Yazılı ve Sözlü Kaynaklar | yok |
11 | Verilerin İşlenmesi ve Değerlendirilmesi | yok |
12 | Araştırma Metninin Yapısı | yok |
13 | Rapor Hazırlama | yok |
14 | Makale ve Tez Hazırlama | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | <p>ARIKAN, Rauf; Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara 2011.</p> <p>SEYİDOĞLU, Halil; Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, İstanbul 2000.</p> <p>ARSLANOĞLU, İbrahim; Bilimsel Y& |
Ders Kaynakları | M. DUVERGER (Çev. Ünsal Oskay) Sosyal Bilimlere Giriş, Bilgi Yayınevi, 1999. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kavramlar: Bilim, bilgi kaynakları, bilimsel yöntem, araştırma, kuram ile ilgili temel bilgilere sahip olur. | ||||||||||||
2 | Bilimsel araştırma tekniklerini ve özelliklerini tanımlar. | ||||||||||||
3 | Veri toplama araçlarını tanır ve kullanılış amaçlarını bilir. | ||||||||||||
4 | Bilimsel araştırma sürecinin temel yapısını fark eder. | ||||||||||||
5 | Bilimsel metinler oluşturur. | ||||||||||||
6 | Raporlaştırma aşaması ile ilgili uygulama yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 8 | 16 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |