Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Repertuvar Thm | REH 310 | 6 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Müziğinde bulunan yöresel özellikli türküleri icra edebilme. |
Dersin İçeriği | Türk halk müziğinde müzikal anlamda fark yaratmış olan yörelerin (bölge, şehir veya ilçe) karakteristik müzikal özelliklerini ön plana çıkararak, analiz ve icra edebilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği’nde yörelerin karakteristik özelliklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türk Halk Müziği’nde yöresel uslûp ve tavır özelliklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kırşehir/Keskin (Orta Anadolu),Sivas, Rumeli,Yozgat, İzmir (Zeybek), Mersin/ Silifke, Konya, Azerbaycan, Burdur (Teke havası) ve Karadeniz yörelerinin örnek türkülerini icra eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği notasyon özelliklerine genel bakış. | Halk müziği terminolojisi |
2 | Orta Anadolu yöresi (Kırşehir) uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
3 | Orta Anadolu yöresi (Keskin) uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
4 | Sivas yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
5 | Rumeli yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
6 | Yozgat yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
7 | İzmir (Zeybek) yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
8 | Ara sınav | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
9 | Mersin /Silifke yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
10 | Konya yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
11 | Azerbaycan yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
12 | Burdur (Teke havası ) yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
13 | Karadeniz yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
14 | Öğrenilen Yörelerin tekrarı | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Emre Karabulut THM Repertuvar Ders Notları. |
Ders Kaynakları | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği’nde yörelerin karakteristik özelliklerini tanır. | ||||||||||||
2 | Türk Halk Müziği’nde yöresel uslûp ve tavır özelliklerini tanır. | ||||||||||||
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir | ||||||||||||
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur | ||||||||||||
5 | Kırşehir/Keskin (Orta Anadolu),Sivas, Rumeli,Yozgat, İzmir (Zeybek), Mersin/ Silifke, Konya, Azerbaycan, Burdur (Teke havası) ve Karadeniz yörelerinin örnek türkülerini icra eder | ||||||||||||
6 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
3. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |