Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Armoni II | ARM 302 | 6 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV |
Önerilen Seçmeli Dersler | Mioy I-II-III-IV, Piyano I-II-III-IV |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hacı Bekir Kurşunet |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klasik dönem armoni kurallarının aşamalı bir şekilde öğretilerek çok sesliliğin tanıtılması ve uygulaması amaçlanmıştır. Bunun yanı sıra yan derece akorları ile Armoni dersinin daha uygulamalı ve işlevsel bir hale getirilmesi amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Yan derece akorları, dominant 9'lu akoru, yönelme ve modülasyon, sekvens akorlar, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | Gösterip Yaptırma, | |
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | Gösterip Yaptırma, | |
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | Gösterip Yaptırma, | |
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koro armonisine giriş • Soprano melodisinin armonize kuralları • Do majör ve la minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
2 | Melodilerdeki geçit seslerin kullanımı • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
3 | Melodilerdeki işleyici seslerin kullanımı • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
4 | Melodilerdeki akor dışı seslerin kullanımı (Süspansiyon). Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
5 | Melodilerdeki akor dışı seslerin kullanımı (öncelem, kaçış notası) • Sol majör ve mi minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
6 | Bas partisinin armonizesi • Fa majör ve re minör tonlarında basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
7 | Koro armonisinde şifreli bas partisinin armonizesi. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Koro armonisinde Geçit 6/4 akorlarının kullanım prensipleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
10 | Koro armonisinde İşleyici 6/4 akorlarının kullanım prensipleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
11 | Armonik sekvens'e giriş (Marş armoni). Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
12 | Yönelme konusuna giriş. V7 akoruyla yönelme örnekleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
13 | Modülasyon kavramına giriş ve akraba tonlara modülasyon. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. | |
14 | Koro armonisinde 7’li akorlar ve kullanım prensipleri. Farklı tonlarda basit cümlelerin eşliği. Akor sırası çözümü ve uygulaması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. |
Ders Kaynakları | Zarife Bakihanova Armoni Aynur Elhankızı Armoni (Rus ekolü yaklaşımları Tchaikovsky Armoni Robert Gauldin Harmonic practice in tonal music. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dizi kavramını kavrar, majör ve minör dizileri ayırdeder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Minör dizilerin eolik, armonik ya da melodik olduğunu bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Aralıkları ayırdeder ve disonans aralıkları çözümler. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Akor kurma ve farklı akorları birbirine bağlama kurallarını analiz eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 15 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |