Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Piyano Vı | PIY 316 | 6 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, müzik alanında temel bilgi ve becerilerin uluslararası boyutta geliştirilebilmesine ve sergilenebilmesine olanak sağlayan piyano çalgısının eğitimi ile öğrencilerin bilişsel, psikomotor ve duyuşsal becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Piyano çalmaya ilişkin temel davranışların geliştirilmesi, legato, staccato, portato, tenuto çalma teknikleri, paralel dizi ve arpej çalışmaları (Mi Majör, Do # minör, La b Majör, Fa minör), seviyeye uygun etütler, seviyeye uygun Romantik dönem ve 20. yüzyıl piyano eserlerinin teknik ve müzikal çalışmaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru deşifre eder. | Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun tekniklerle çalar. | ||
4 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun müzikal ifadelerle çalar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önceki dönem kazanılan becerilerin sergilenerek genel tekrarı, bu döneme hazırlık amaçlı teorik çalışmalar, müzik tarihinde dönemlerle ilgili tanıtıcı bilgiler, piyano edebiyatında Romantik dönem, 20. yüzyıl ve ilgili formları ile ilgili tanıtıcı bilgiler | |
2 | Paralel Mi Majör ve Do # minör dizi ve arpej çalışmaları, dizi, arpej, legato, staccato, portato, tenuto tekniği içeren etüt çalışmaları | |
3 | Düzeye uygun seçilen etüdün teknik çalışmalarının yapılması | |
4 | Düzeye uygun seçilen etüdün müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
5 | Düzeye uygun bir Romantik dönem piyano eserinin deşifresi | |
6 | Düzeye uygun seçilen Romantik dönem piyano eserinin teknik çalışmalarının yapılması | |
7 | Düzeye uygun seçilen Romantik dönem piyano eserinin müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
8 | Ara sınav (Etüd+Romantik eser) | |
9 | Paralel La b Majör ve Fa minör dizi ve arpej çalışmaları, düzeye uygun bir etüdün deşifresi | |
10 | Düzeye uygun seçilen etüdün teknik ve müzikal çalışmalarının yapılması | |
11 | Düzeye uygun seçilen bir 20. yüzyıl piyano eserinin deşifresi | |
12 | Düzeye uygun seçilen 20. yüzyıl piyano eserinin teknik çalışmalarının yapılması | |
13 | Düzeye uygun seçilen 20. yüzyıl piyano eserinin müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
14 | Final (Etüd+Romantik Eser+20. yüzyıl eseri) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru deşifre eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun tekniklerle çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun müzikal ifadelerle çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |