Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Repertuvar Tsm REM 311 5 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK
Dersi Verenler Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak.

Dersin İçeriği

Rast,Uşşak,Bayati,Hüseyni ve Hicaz  makamlarında şarkı formunda 2 zamanlıdan 7 zamanlıya kadar olan usullerle bestelenmiş eserlerin icraları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Kısa Cevaplı Testler,
2 Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Boşluk Doldurma Testleri,
4 Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. Deney ve Laboratuvar, Grupla Çalışma, Tartışma, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Boşluk Doldurma Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Rast makamında semai usülünde eser (Dede Efendi)
2 Rast makamında semai usülünde eser (Erol Sayan)
3 Rast makamında yürük semai usulünde eser (Dede Efendi)-
4 Rast makamında düyek usülünde eser.(Abdülkadir Meragi ?)
5 Uşşak makamında yürük semai usülünde eseri.(Süleyman Erguner)
6 Bayati makamında yürük semai usülünde eser (Tabi Mustafa Efendi)
7 Hüseyni makamında nim sofyan ve sofyan usülünde eserler. (Sadeddin Kaynak)
8 Ara Sınav
9 Hüseyni makamında devr-i hindi usülünde eser.(Tanburi Cemil Bey)
10 Hicaz makamında nim sofyan usülünde eser (Kaptanzade Ali Rıza Bey
11 Hicaz makamında semai usülünde eser (Lemi Atlı)
12 Hicaz makamında sofyan usülünde eser (Bekir Sıdkı Sezgin)
13 Hicaz makamında yürük semai usülünde eser (Dede Efendi)
14 Genel Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir.
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır.
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir.
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir.
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır.
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir.
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. 5 5
2 Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir 5
3 Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. 5 5
4 Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
1. Ara Sınav 80
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 3 1 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 101
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,04
Dersin AKTS Kredisi 4