Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Piyano I | PIY 111 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, müzik alanında temel bilgi ve becerilerin uluslararası boyutta geliştirilebilmesine ve sergilenebilmesine olanak sağlayan piyano çalgısının eğitimi ile öğrencilerin bilişsel, psikomotor ve duyuşsal becerilerinin gelişimine katkı sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Piyano çalmaya ilişkin temel davranışlar, legato çalma tekniği, zıt yönde Do Majör dizi çalma, iki elin koordinasyonunu geliştiren alıştırma, etüt ve eserler, nüans ve cümleleme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri açıklar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini deşifre çalma becerisi kazanır. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun tekniklerle çalar. | Eğitsel Oyun, Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun müzikal ifadelerle çalar. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Başparmak geçişini doğru uygular. | Grupla Çalışma, Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | İki elini koordine eder. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, |
7 | Zıt yönde dizi çalar. | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
8 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini çalarken nüansları doğru uygular. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
9 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru cümleleyerek çalar. | Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
10 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri kavrar. | Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Piyanonun tanıtımı, piyano karşısında doğru oturuş, piyanistik organların doğru konumlandırılması hakkında temel bilgiler, piyano yazısı ve klavye ilişkisini açıklayıcı temel bilgiler ve uygulamalı çalışmalar | |
2 | Beş parmak pozisyonunda alıştırmalar, deşifre çalışmaları | |
3 | Beş parmak pozisyonunda etütler | |
4 | Beş parmak pozisyonunda küçük melodik parçalar | |
5 | Legato tekniği için alıştırma ve etütler | |
6 | Başparmak geçişi çalışmaları, zıt yönde Do Majör dizi çalışmaları, legato tekniği ve parmak geçişi içeren, iki elin koordinasyonunu geliştirici etütler, kısa sınav (teorik) | |
7 | Melodik hattı dizi çalma üzerine kurulu etütlerin deşifresi | |
8 | Ara sınav (dizi+etüt) | |
9 | Legato tekniği ve parmak geçişi içeren eserlerin deşifresi | |
10 | Seçilen etüt ve eserlerin gerektirdiği teknik çalışmaların yapılması | |
11 | Seçilen etüt ve eserlerin nüans ve cümleleme gibi müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
12 | Final sınavı etüt ve eserlerinin deşifre edilmesi, performans sınavı (dizi+deşifre) | |
13 | Final sınavı etüt ve eserlerinin teknik ve müzikal ifade çalışmalarının yapılması | |
14 | Final (etüt+eser) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini deşifre çalma becerisi kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun tekniklerle çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru ve uygun müzikal ifadelerle çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | Başparmak geçişini doğru uygular. | 5 | |||||||||||
6 | İki elini koordine eder. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
7 | Zıt yönde dizi çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
8 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini çalarken nüansları doğru uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
9 | Düzeyine uygun piyano alıştırma, etüt ve eserlerini doğru cümleleyerek çalar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
10 | Piyano çalmaya ilişkin temel bilgi, davranış ve teknikleri kavrar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 50 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |