Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bilişsel Davranışçı Terapiler ve Vaka Analizleri EPH 619 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Bilişsel Davranış Terapileri hakkında öğrencilere detaylı teorik ve pratik altyapıyı sağlamak ve böylelikle öğrencilerin danışman olarak işlevselliklerini artırmaktır.

Dersin İçeriği

Bilişsel Davranışçı Terapilerin Gelişimi, Terapi Seansının Yapısı, Terapide Kullanılan Bilişsel ve Davranışçı Teknikler, Vaka Formülasyonu, Terapi Sürecinin Değerlendirilmesi ve Vaka Analizlerinin İncelenmesi.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bilişsel Davranışçı Kuramın temel kavramlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini kullanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilişsel Davranışçı Terapilerin Gelişimi ve Günümüzdeki Durumu
2 Bilişsel Davranışçı Terapilerin Belirgin Özellikleri
3 Bilişsel Davranışçı Terapide Terapötik İlişkiler
4 Terapi seansının yapısı
5 Değerlendirme ve Formülasyon
6 Otomatik düşünce ve duyguların ayrıştırılması
7 Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi ve yanıtlanması
8 Ara inanlar ve temel inançların belirlenmesi ve yeniden düzenlenmesi
9 Sokratik Sorgulama
10 İmgeleme ve ev ödevleri
11 Maruz Bırakma ve Alıştırma Teknikleri
12 Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri
13 Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri
14 Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri
Kaynaklar
Ders Notu

1. Beck, A. T. (2008). Bilissel Terapi ve Duygusal Bozukluklar. (Çev. V. Öztürk ve A. Türkcan, Edt. T. Özakkaş). İstanbul: Litera Yayıncılık.
2. Beck, A. T. ve Emery, G. (2006). Anksiyete Bozuklukları ve Fobiler. (Çev. V. Öztürk). İstanbul: Litera Yayıncılık.
3. Beck, J. S. (2001). Bilişsel Terapi: Temel İlkeler ve Ötesi. (Çev. N. Hisli Şahin). Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları
4. Blackburn, I.M., Davidson, K. M. ve Kendell, R. E. (1997). Cognitive Therapy for Depression and Anxiety: A Practitioner’s Guide. United Kingdom: Blackwell Science, Cambridge University Press.
5. Dozois, D. J. A. ve Beck, A. T. (2008). Cognitive Schemas, Beliefs and Assumptions, In K. S. Dobson ve D. J. A. Dozois (Eds.). Risk Factors in Depression. pp. 121-144. New York: Academic Pres.
6. Ellis, A. (1980). Rational-Emotive Therapy and Cognitive-Behavior Therapy: Similarities and Differences. Cognitive Therapy and Research, 4, 325-340.
7. Ellis, A. (1995). Changing Rational-Emotive Therapy (RET) to Rational Emotive Behavior Therapy (REBT). Journal of Rational-Emotive and Cognitive Behavior Therapy, 13(2), 85-89.
8. Ellis, A. ve Dryden, W. (1997). The Practice of Rational Emotive Therapy. New York: Springer.
9. Sungur, M. Z. (1997b). Bilişsel-Davranışçı Terapilerin Gelişim Öyküsü. A. Tangör(Editör) .Psikoterapiler El Kitabı. pp. 50-66. İzmir: Ege Psikiyatri Sürekli Yayınları, Ege Üniversitesi Basımevi.
10. Türkçapar, M. H. (2007). Bilişsel Terapi Temel İlkeler ve Uygulama. Ankara: Hekimler Yayın Birliği.

Ders Kaynakları
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Bilişsel Davranışçı Kuramın temel kavramlarını bilir.
2 Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini tanır.
3 Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 70
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 4 4
Performans Görevi (Uygulama) 1 25 25
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6