Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Krize Müdahale | EPH 622 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT İSKENDER, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Psikolojik danışmanların kriz konusunda bilinçli olmasını sağlamak, krize müdahale yeterliliği kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Krizin tanımı ve kapsamı, kriz türleri, krizin oluşma sebepleri, krize müdahale. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Krizi ve kapsamını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kriz türlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
3 | Krizin yakın çevreye etkisini bilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
4 | Travmatik krizleri tanır. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
5 | Yakın kaybına müdahaleyi bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
6 | Hastalık ve sakatlık krizine müdahale eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
7 | Travma sonrası stres bozukluğuna müdahale eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
8 | Şiddet, taciz, istismar krizlerine müdahale eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
9 | Zorbalığa müdahale eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
10 | Gelişimsel krizleri tanır. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
11 | Evlenme-boşanma gibi krizlere müdahale eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
12 | Emeklilik, ergenlik vb. krizleri yönetir. | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Krizin Tanımı Ve Kapsamı | |
2 | Kriz türleri | |
3 | Krizin yakın çevreye etkisi | |
4 | Travmatik krizler | |
5 | Yakın kaybına müdahale | |
6 | Hastalık ve sakatlık krizine müdahale | |
7 | Doğal Felaketlere müdahale | |
8 | Şiddet taciz istismar krizleri | |
9 | Zorbalığa müdahale | |
10 | Gelişimsel krizler | |
11 | Evlenme-boşanma gibi krizlere müdahale | |
12 | Anne baba olma, emeklilik gibi krize müdahale | |
13 | Tartışma | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gupta L, Ve Diğerleri , Çocuklar Ve Felaket. Toplanma Tekniklerinin Öğretilmesi, MEB- UNİCEF : Psiko-Sosyal Okul Projesi, Türkiye Haziran 2001 |
Ders Kaynakları | Öztan N, Ve Diğerleri , Travma Sonrası Normal Tepkiler, MEB- UNİCEF Psiko-sosyal Okul Projesi,Türkiye Aralık 2001, (Yayımlanmamış Lisans Tezi), |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Krizi ve kapsamını bilir. |
2 | Kriz türlerini sınıflandırır. |
3 | Krizin yakın çevreye etkisini bilir. |
4 | Travmatik krizleri tanır. |
5 | Yakın kaybına müdahaleyi bilir. |
6 | Hastalık ve sakatlık krizine müdahale eder. |
7 | Travma sonrası stres bozukluğuna müdahale eder. |
8 | Şiddet, taciz, istismar krizlerine müdahale eder |
9 | Zorbalığa müdahale eder. |
10 | Gelişimsel krizleri tanır. |
11 | Evlenme-boşanma gibi krizlere müdahale eder. |
12 | Emeklilik, ergenlik vb. krizleri yönetir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 291 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |