Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Bireysel Danışma Uygulamaları EPH 616 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EYÜP ÇELİK
Dersi Verenler Prof.Dr. EYÜP ÇELİK,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı Bireysel psikolojik danışma becerilerinin geliştirilmesidir.

Dersin İçeriği

Temel bireysel danışma teorileri, danışma teknikleri ve bireysel danışmada yaşanan temel problemler

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. Anlatım, Tartışma,
2 Terapötik becerileri kullanır. Anlatım,
3 Danışma kuramlarının ilke ve tekniklerini tanımlar. Anlatım,
4 Danışma kuram, ilke ve tekniklerini uygulamaya dönük bir şekilde kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım,
5 Problemlilik durumlarına uygun danışma ilke ve tekniklerini uygular. Anlatım,
6 Danışma kuramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları, üstünlük ve eksiklikleri ayırt eder. Anlatım, Soru-Cevap,
7 Danışma kuramlarını eklektik bir anlayışla kullanır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
8 Danışma kuramlarının işleyen ve işlemeyen süreçlerini değerlendirir. Beyin Fırtınası, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bireysel Psikolojik Danışma Becerileri
2 Etkili Danışmanın Kişisel Karakteristikleri
3 Etkin Dinleme
4 Somutluk
5 Empati
6 Ara sınav
7 İçtenlik Ve Saygı
8 Aşama Becerileri
9 Aşama Becerileri
10 Aşamaları Birleştirme
11 Töropatik ilişki
12 Saydamlık
13 Kendini açma
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset
Hill, C. E. & OBrien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset.
Carkhuff, R. (1986). The art of helping (5th ed.). Ambers: Human Resource Development Press, Publishers of Human Technology
Egan, G. (1998). The skilled helper: A problem-management approach to helping. (6th ed.) Pasific Groove: Brooks/Cole

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular.
2 Terapötik becerileri kullanır.
3 Danışma kuramlarının ilke ve tekniklerini tanımlar.
4 Danışma kuram, ilke ve tekniklerini uygulamaya dönük bir şekilde kendi cümleleriyle ifade eder.
5 Problemlilik durumlarına uygun danışma ilke ve tekniklerini uygular.
6 Danışma kuramları arasındaki benzerlik ve farklılıkları, üstünlük ve eksiklikleri ayırt eder.
7 Danışma kuramlarını eklektik bir anlayışla kullanır.
8 Danışma kuramlarının işleyen ve işlemeyen süreçlerini değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 153
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,12
Dersin AKTS Kredisi 6