Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pdr Hizmetleri Semineri | EPH 609 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bir konuyu seçip araştırma ve inceleme,Bunu grup ortamında tartışma,Alanla ilgili yeni gelişmeler hakkında bilgi edinme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Gözlem ve Psikoterapileri planlar. | Tartışma, Anlatım, | |
2 | Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize eder. | Anlatım, | |
3 | Aile Okul İlişkisi tanır. | Anlatım, | |
4 | Okuldaki Önemli ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını sorgular. | Anlatım, | |
5 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolünü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Rehberlik alanında Projeler hazırlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Gözlem Ve Psikoterapileri Plan İçine Alabilmek | |
3 | Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık Ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize Etmek Ve Uygulamak | |
4 | Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık Ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize Etmek Ve Uygulamak | |
5 | Aile Okul İlişkisi | |
6 | Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını Gözlemlemek | |
7 | Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını Gözlemlemek | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dersin Yönetimi Ve Sınıfın Kontrolü | |
10 | Öğrenci Seminerinin Değerlendirilmesi | |
11 | Okul Kitaplarının Yararı | |
12 | Grup Çalışması | |
13 | Testin Analizlerini, Puanlarını Ve Değerlendirmesini Hazırlama | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Selçuk Ziya, Okul Deneyimi ve Uygulama, Nobel Yayınları, Ankara, 2002. |
Ders Kaynakları | Baştürk Mehmet, Kızılkaya Selahattin, Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum, 2002. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Gözlem ve Psikoterapileri planlar. |
2 | Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize eder. |
3 | Aile Okul İlişkisi tanır. |
4 | Okuldaki Önemli ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını sorgular. |
5 | Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolünü açıklar. |
6 | Rehberlik alanında Projeler hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |