Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Pozitif Psikoterapi | EPH 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin Pozitif Psikoterapi ile ilgili kavram ilke ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. Ayrıca Pozitif Psikoterapi aşamalarını ve becerilerini öğrenmesi, vakaları tartışabilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Pozitif psikoterapinin ilke ve teknikleri, insan doğasına bakışı, terapistin rolü, vaka formülasyonu; kültürlerarası, aile ve eğitim konularında pozitif psikoterapinin etkisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pozitif Psikoterapinin gelişimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Pozitif psikoterapinin insan doğasına ve patolojiye bakış açısını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Pozitif psikoterapiye ilişkin güncel kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Pozitif psikoterapiye ilişkin güncel pozitif terapi modellerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Pozitif kişilik ve benlik özelliklerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Pozitif psikoterapinin kültürlerarası yaklaşıma etkilerini değerlendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pozitif Psikoterapinin Gelişimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Pozitif Psikoterapinin Temel Dayanakları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Pozitif Başlama Noktası (Umut Prensibi) | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Denge Modeli | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Beş Basamaklı Terapi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Pozitif Psikoterapinin Dokuz Temel Tezi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Pozitif Psikoloji İlke ve Teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Pozitif Psikoterapinin İnsan Doğasına Bakışı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Pozitif Psikoterapiye Göre Vaka Formülasyonu | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Temel ve Güncel Pozitif Psikoloji Kavramları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Pozitif Kişilik Özellikleri ve Pozitif Benlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Pozitif Aile Terapisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Pozitif Psikoloji ve Kültürlerarası Yaklaşım | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Csikszentmihalyi, M. (2008). Flow: The psychology of optimal experience. New York: Harper Prennial. Diener, E., & Biswas-Diener, R. (2008). Happiness: Unlocking the mysteries of psychological wealth. Oxford: Wiley-Blackwell. Linley, P. A., & Joseph, S. (2004). Positive psychology in practice. New Jersey: John Wiley & Sons. Peseschkian, N. (1997) Positive psychotherapy: Theory and practice of a new method. Berlin:Spring-Verlag. Rashid, T., & Seligman, M. (2018). Positive psychotherapy. Oxford: Oxford University Press. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Pozitif Psikoterapinin gelişimini bilir. | |
2 | Pozitif psikoterapinin insan doğasına ve patolojiye bakış açısını kavrar. | |
3 | Pozitif psikoterapiye ilişkin güncel kavramları açıklar. | |
4 | Pozitif psikoterapiye ilişkin güncel pozitif terapi modellerini kavrar. | |
5 | Pozitif kişilik ve benlik özelliklerini açıklar. | |
6 | Pozitif psikoterapinin kültürlerarası yaklaşıma etkilerini değerlendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |