Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Psikoeğitim Grup Çalışmaları | EPH 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere grup psikoeğitimi hakkında genel bilgi kazandırmaktır. Farklı yaş grupları ve özel konularda grup psikoeğitimi planlama becerisi kazandırmaktır. Grup psikoeğitiminde liderlik becerileri kazandırmak ve etik kuralları kavramasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Grup psikoeğitimi özellikleri, oturum planlama, grup psikoeğitiminde liderlik, terpötik faktörler ve etik. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Grup psikoeğitiminin genel özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Grup psikoeğitimi planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konuları kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Grup Psikoeğitiminin Diğer Grup Türleri Arasındaki Yeri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Grup Psikoeğitiminin Özellikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Psikoeğitim Programinin Konusu, Genel Amacı Ve Hedef Kitlesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Psikoeğitim Programinin Gerekçesi Ve Önemi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Psikoeğitim Programinda Amaçların Belirlenmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Psikoeğitim Programında İçeriğin Yapılandırılması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Grup Psikoeğitiminin Evreleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Grup Psikoeğitiminde Oturum Aşamaları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Grup Psikoeğitiminde Kullanılabilecek Bazı Teknikler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Grup Üyelerinin Belirlenmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Grup Psikoeğitiminde Liderlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Grupta Terapötik Faktörler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Grup Psikoeğitiminde Üyelerde Bazı Sorunlu Davranışlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Grup Psikoeğitimine İlişkin Etik Ve Profesyonel Konular | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Brown, N. W. (1998). Psychoeducational groups.. USA: Taylor-Francis. Brown, N.W. (2004). Psychoeducational groups process and practice. New York: BrunnerRoutledge. DeLucia-Waack, J.L. (2006). Leading psychoeducational groups for children and adolescents. United Kingdom: Sage Publications. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Grup psikoeğitiminin genel özelliklerini bilir. | |
2 | Grup psikoeğitimi planlar. | |
3 | Grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konuları kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |