Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Psikoeğitim Grup Çalışmaları EPH 520 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. EYÜP ÇELİK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda BİÇENER

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilere grup psikoeğitimi hakkında genel bilgi kazandırmaktır. Farklı yaş grupları ve özel konularda grup psikoeğitimi planlama becerisi kazandırmaktır. Grup psikoeğitiminde liderlik becerileri kazandırmak ve etik kuralları kavramasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Grup psikoeğitimi özellikleri, oturum planlama, grup psikoeğitiminde liderlik, terpötik faktörler ve etik.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Grup psikoeğitiminin genel özelliklerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Grup psikoeğitimi planlar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konuları kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Grup Psikoeğitiminin Diğer Grup Türleri Arasındaki Yeri Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
2 Grup Psikoeğitiminin Özellikleri Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
3 Psikoeğitim Programinin Konusu, Genel Amacı Ve Hedef Kitlesi Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
4 Psikoeğitim Programinin Gerekçesi Ve Önemi Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
5 Psikoeğitim Programinda Amaçların Belirlenmesi Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
6 Psikoeğitim Programında İçeriğin Yapılandırılması Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
7 Grup Psikoeğitiminin Evreleri Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
8 Grup Psikoeğitiminde Oturum Aşamaları Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
9 Grup Psikoeğitiminde Kullanılabilecek Bazı Teknikler Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
10 Grup Üyelerinin Belirlenmesi Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
11 Grup Psikoeğitiminde Liderlik Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
12 Grupta Terapötik Faktörler Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
13 Grup Psikoeğitiminde Üyelerde Bazı Sorunlu Davranışlar Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
14 Grup Psikoeğitimine İlişkin Etik Ve Profesyonel Konular Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Brown, N. W. (1998). Psychoeducational groups.. USA: Taylor-Francis.

Brown, N.W. (2004). Psychoeducational groups process and practice. New York: BrunnerRoutledge.

DeLucia-Waack, J.L. (2006). Leading psychoeducational groups for children and adolescents. United Kingdom: Sage Publications.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Grup psikoeğitiminin genel özelliklerini bilir.
2 Grup psikoeğitimi planlar.
3 Grup psikoeğitimine ilişkin etik ve profesyonel konuları kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
1. Kısa Sınav 25
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 20 20
Final 1 10 10
Kısa Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 146
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,84
Dersin AKTS Kredisi 6