Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bozuklukları | EPH 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener Arş. Gör. Samet Makas |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları. |
Dersin İçeriği | Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mental Bozuklukları sınıflandırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Davranışsal Bozukluklarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
3 | Nevroz Ve Psikozların Nedenlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Rol Oynama, | |
4 | Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | Anlatım, Rol Oynama, | |
5 | Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | Anlatım, Rol Oynama, | |
6 | Anksiyete Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
7 | Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
8 | Şizofreniyi tanır. | Anlatım, | |
9 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anksiyete Bozuklukları | |
2 | Dissosiatif Bozukluklar | |
3 | Uyku Bozuklukları | |
4 | Yeme Bozuklukları | |
5 | Duygudurum Bozuklukları | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Yapay Bozukluklar | |
8 | Şizofreni ve türleri | |
9 | Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler | |
10 | Kişilik Bozuklukları | |
11 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği | |
12 | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | |
13 | Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar | |
14 | Genel Düzenleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Amerikan Psikiyatri Birliği, (2007). Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı. Dördüncü Yeniden Gözden Geçirilmiş Tam Metin (DSM-IV-TR), Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Köroğlu E (çeviri ed.). Hekimler Yayın Birliği, Ankara, |
Ders Kaynakları | Amerikan Psikiyatri Birliği, (20013). DSM-5 tanı ölçütleri başvuru el kitabı. Köroğlu E (Çev. Ed.). Ankara:Hekimler Yayın Birliği. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Mental Bozuklukları sınıflandırır. | |
2 | Davranışsal Bozukluklarını sınıflandırır. | |
3 | Nevroz Ve Psikozların Nedenlerini tanır. | |
4 | Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | |
5 | Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | |
6 | Anksiyete Bozukluklarını tanır. | |
7 | Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. | |
8 | Şizofreniyi tanır. | |
9 | Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodini tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |