Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Davranış Bozuklukları EPH 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda Biçener

Arş. Gör. Samet Makas

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı kişilik bozukluklarını, nevroz ve psikozların genel özelliklerini ve psikomotor bozuklukları öğretmektir: Aktiflik, algı, düşünme, bilinçlilik, uyum ve hafıza bozuklukları.

Dersin İçeriği

Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mental Bozuklukları sınıflandırır. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Davranışsal Bozukluklarını sınıflandırır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
3 Nevroz Ve Psikozların Nedenlerini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Rol Oynama,
4 Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. Anlatım, Rol Oynama,
5 Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. Anlatım, Rol Oynama,
6 Anksiyete Bozukluklarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
7 Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama,
8 Şizofreniyi tanır. Anlatım,
9 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodini tanır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anksiyete Bozuklukları
2 Dissosiatif Bozukluklar
3 Uyku Bozuklukları
4 Yeme Bozuklukları
5 Duygudurum Bozuklukları
6 Ara Sınav
7 Yapay Bozukluklar
8 Şizofreni ve türleri
9 Psikotik ve nevrotik bireyleri belirlemede kullanılan testler
10 Kişilik Bozuklukları
11 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları Ve Bozuklukların Psikodinamiği
12 Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar
13 Bozuklukların tedavisinde uygulanan yaklaşımlar
14 Genel Düzenleme
Kaynaklar
Ders Notu Amerikan Psikiyatri Birliği, (2007). Ruhsal Bozuklukların Tanısal ve Sayımsal El Kitabı. Dördüncü Yeniden Gözden Geçirilmiş Tam Metin (DSM-IV-TR), Amerikan Psikiyatri Birliği, Washington DC, 2000, Köroğlu E (çeviri ed.). Hekimler Yayın Birliği, Ankara,
Ders Kaynakları

Amerikan Psikiyatri Birliği, (20013). DSM-5 tanı ölçütleri başvuru el kitabı. Köroğlu E (Çev. Ed.). Ankara:Hekimler Yayın Birliği.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1
1 Mental Bozuklukları sınıflandırır.
2 Davranışsal Bozukluklarını sınıflandırır.
3 Nevroz Ve Psikozların Nedenlerini tanır.
4 Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır.
5 Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır.
6 Anksiyete Bozukluklarını tanır.
7 Cinsel Kimlik Bozukluklarını tanır.
8 Şizofreniyi tanır.
9 Mental Bozukluklarda Görülen Ego Savunma Mekanizmaları ve Bozuklukların Psikodini tanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6