Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Eğitimin Hukuki Boyutları ve Telif Hakları | UET 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SEZERCAN BEKTAŞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Ar. Gör. Ali Özdemir |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uzaktan eğitim sistemlerinde karşılaşılacak hukuki sorunlar ve kullanılacak eğitim materyalleri üzerinde bulunan telif hakları konusunda öğrencininiii |
Dersin İçeriği | 1. Uzaktan sistemlerinin Türk milli eğitim mevzuatında yeri 2. Uzaktan eğitimin Türk yükseköğretim mevzuatında yeri 3. Uzaktan eğitim sistemlerinin uluslararası alandaki devlet mevzuatındaki düzenlemelerin mukayese edilmesi 4. Bir insan hakkı olarak eğitim hakkı ve uzaktan eğitim kapsamında eğitim hakkının değerlendirilmesi 5. T.C. Anayasası kapsamında temel hak ve hürriyetler dahilinde eğitim hakkı (İçtihat çerçevesinde değerlendirilme) 6. Uzaktan eğitim paydaşlarının hak ve sorumlulukları 7. Öğrenci velilerinin hakları 8. Uzaktan eğitim kapsamında kişisel verilerin korunması (GDPR ve 6698 sayılı Kişisel Veriler Kanunu kapsamında değerlendirme) 9. Fikri mülkiyet kavramı ve eğitim materyallerinde fikri mülkiyet uygulamaları 10. Türk hukukunda ders materyali üzerindeki fikri haklar(5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu hükümleri kapsamında) 11. Dünyada uygulanan uzaktan eğitim politikalarının uluslararası hukuk kapsamında değerlendirilmesi
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitimin Türk yükseköğretim mevzuatında yeri | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Bir insan hakkı olarak eğitim hakkı ve uzaktan eğitim kapsamında eğitim hakkının değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzaktan sistemlerinin Türk milli eğitim mevzuatında yeriUzaktan sistemlerinin Türk milli eğitim mevzuatında yeri | |
2 | Uzaktan eğitimin Türk yükseköğretim mevzuatında yeri | |
3 | Uzaktan eğitimin Türk yükseköğretim mevzuatında yeri-2 | |
4 | Uzaktan eğitim sistemlerinin uluslararası alandaki devlet mevzuatındaki düzenlemelerin mukayese edilmesi | |
5 | Bir insan hakkı olarak eğitim hakkı ve uzaktan eğitim kapsamında eğitim hakkının değerlendirilmesi | |
6 | Bir insan hakkı olarak eğitim hakkı ve uzaktan eğitim kapsamında eğitim hakkının değerlendirilmesi-2 | |
7 | Uzaktan eğitim paydaşlarının hak ve sorumlulukları | |
8 | Arasınav | |
9 | Öğrenci velilerinin hakları | |
10 | Uzaktan eğitim kapsamında kişisel verilerin korunması (GDPR ve 6698 sayılı Kişisel Veriler Kanunu kapsamında değerlendirme) -1 | |
11 | Uzaktan eğitim kapsamında kişisel verilerin korunması (GDPR ve 6698 sayılı Kişisel Veriler Kanunu kapsamında değerlendirme) -2 | |
12 | Fikri mülkiyet kavramı ve eğitim materyallerinde fikri mülkiyet uygulamaları-1 | |
13 | Türk hukukunda ders materyali üzerindeki fikri haklar(5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu ve 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu hükümleri kapsamında) | |
14 | Dünyada uygulanan uzaktan eğitim politikalarının uluslararası hukuk kapsamında değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dr. Sezercan Bektaş'ın notları. |
Ders Kaynakları | (1) Eğitim Hukuku, Prof. Dr. Yasemin Karaman Kepenkci/Dr. Öğr. Üyesi Pelin Taşkın, Siyasal Kitapevi. (2) Eğitim mevzuatı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | X | |||||
3 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | |||||
4 | Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | X | |||||
6 | Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | X | |||||
7 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | X | |||||
8 | Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | |||||
10 | Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzaktan eğitimin Türk yükseköğretim mevzuatında yeri | 5 | ||||||||||
2 | Bir insan hakkı olarak eğitim hakkı ve uzaktan eğitim kapsamında eğitim hakkının değerlendirilmesi | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |