Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tıbbi Terminoloji | SBS 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alanın gerektirdiği meslek dilini kullanmayı benimsetmek. |
Dersin İçeriği | Giriş, temel tanım ve kavramlar,Terimlerde söyleyiş, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler, Kökler, Önekler , Sonekler, Çok kullanılan eş anlamlı terimler,Terim çeşitleri, Tanısal terimler, Hareket sistemine ilişkin terimleri, Kan terimleri, Kardiyovasküler sistemine ilişkin terimler, Solunum sistemine ilişkin terimler, Sindirim sistemine ilişkin terimler, Ürogenital sistem, doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler, Endokrin sistem terimleri,sinir sistemi ve psikiyatri terimleri, Duyu organları terimleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Giriş, temel tanım ve kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
2 | İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
3 | Hastalıklara ilişkin genel bilgileri ve hastalıkların sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
4 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
5 | Sistemlere ilişkin terimleri sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
6 | Kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
7 | Terimleri doğru olarak telaffuz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
8 | Terimlerin kullanımı hakkında bilgi edinir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, temel tanım ve kavramlar | (1) sf. 7-9 |
2 | Terimlerde söyleyiş, Tıbbi terimleri meydana getiren öğeler | (1) sf. 9-12 |
3 | Kökler, Önekler , Sonekler | (1) sf. 13-25 |
4 | Çok kullanılan eş anlamlı terimler | (2) sf. 40-45 |
5 | Terim çeşitleri | (1) sf. 46-51 |
6 | Tanısal terimler | (1) sf. 53-70 |
7 | Hareket sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 77-85 |
8 | Ara sınav | |
9 | Kan terimleri, Kardiyovasküler sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 86-97 |
10 | Solunum sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 99-103 |
11 | Sindirim sistemine ilişkin terimler | (1) sf. 105-114 |
12 | Ürogenital sistem, doğum ve kadın hastalıklarına ilişkin terimler | (1) sf. 114-125 |
13 | Endokrin sistem terimleri,sinir sistemi ve psikiyatri terimleri | (1) sf. 128-140 |
14 | Duyu organları terimleri | (1) sf. 141-147 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1.Hatipoğlu, H.Gül; Ekinci, Sebahat; Tıbbi Terminoloji, Hatipoğlu Yayınları, 2010, Ankara |
Ders Kaynakları | 1. Tıbbi Terminoloji; Nobel Yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar. | ||||||
3 | Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır. | X | |||||
5 | Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır. | ||||||
7 | Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır. | ||||||
8 | Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Giriş, temel tanım ve kavramları açıklar. | |||||||||
2 | İnsan yapısına ilişkin temel tanım ve terimleri kullanır. | |||||||||
3 | Hastalıklara ilişkin genel bilgileri ve hastalıkların sınıflandırır. | |||||||||
4 | Tıbbi terimleri meydana getiren öğeleri kavrar. | |||||||||
5 | Sistemlere ilişkin terimleri sıralar. | |||||||||
6 | Kökler, önekler ve sonekleri kavrar. | |||||||||
7 | Terimleri doğru olarak telaffuz eder. | |||||||||
8 | Terimlerin kullanımı hakkında bilgi edinir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |