Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Medya ve Öğrenme ADA 256 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. ESRİN PALAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ders günümüzde yaygın olarak kullanılmaya başlayan sosyal medyanın eğitimde kullanım alanlarının geliştirilmesi, öğrencilerin mevcut ders içeriklerini sosyal medya ile entegre halde kullanabilecek mesleki ve teknik becerilerin geliştirilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında sosyal medyanın tanıtımı yapılarak, eğitimde kullanım alanları ve sosyal medya ile ilgili öğrenme teorileri sunulacaktır. Günümüzde kullanılan sosyal medya araçları tanıtıldıktan sonra bu araçların öğrencilerin ilgi alanlarına yönelik içerik geliştirmeleri için kullanması sağlanacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal medyayı tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sosyal medya türlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem,
3 Sosyal öğrenme teorilerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
4 Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal Medya Kavramı, Gelişimi Ve Eğitimle İlişkisi
2 Sosyal Medya Türleri Ve Sosyal Medyanın Yapı Taşları
3 Sosyal Ağlar
4 Sosyal Öğrenme Teorileri
5 Öğrenmenin Biçimleri/ Sosyal Öğrenme
6 E-Öğrenme
7 Sosyal Medya Ve Eğitim Etkileşimi
8 Sosyal Medyanın Temelindeki Öğrenme Yaklaşımları
9 Harmanlanmış Öğrenme
10 Yaşam Boyu Öğrenme - I
11 Yaşam Boyu Öğrenme - II
12 Ters-Yüz Edilmiş Öğrenme Yaklaşımı
13 Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir Ortaöğretim Deneyimi
14 Eğitim Süreçlerinde Sosyal Ağların Kullanımı: Bir Myo Deneyimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

 

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak.
2 Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar.
3 Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır.
4 Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır.
5 Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır.
6 Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır.
7 Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır.
8 Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar.
9 Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Sosyal medyayı tanımlar
2 Sosyal medya türlerini açıklar
3 Sosyal öğrenme teorilerini açıklar
4 Eğitsel amaçlı kullanılabilecek sosyalmedya türlerini tanımlar
5 Sosyal medya araçlarını eğitsel amaçlarla kullanır
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
2. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 20
1. Final 80
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5