Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Sosyolojisine Giriş | DKS 425 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, müzik sosyolojisine bir giriş yapıp, müziğin sosyoloji gözüyle incelenmesinin gösterilmesi, müzik ve müzikal kültürlerin farklı toplumsal yapılarla ilişkilerini tartışmak ve bunun için gerekli kuramsal ve yöntemsel çerçeveyi tanıtmaktır.
|
Dersin İçeriği | Müzik sosyolojisini oluşturan, altkültür gibi, çeşitli kuramlar ve bunların uygulama yöntemleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzik ve sosyoloji arasında bağlantı kurar. | ||
2 | Müzik sosyolojisi perspektifinden değerlendirme yapmaya başlar | Örnek Olay, Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Müzik, kültür ve toplum üzerinden analiz yapar | Bireysel Çalışma, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Müzik ve sosyoloji araştırmalarına ilgi duyar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik, sosyoloji nedir? | |
2 | Disiplinler arası bir çalışma bağlamında müzik sosyolojisi nedir? | |
3 | Müzik sosyolojisinin diğer disiplinler ile ilişkisi | |
4 | Sosyolojinin diğer çalışma alanları nelerdir? | |
5 | Toplum kavramsal olarak nedir? yaklaşımlar nelerdir? | |
6 | Cemaat, topluluk, halk gibi genel kavramların tartışılması | |
7 | Toplumsal rol modelleri nelerdir? | |
8 | Toplumsallaşma nedir? müziğin toplumsallaşması nedir | |
9 | Kültürel etkileşim tartışmalarının müzik üzerinden yapılması | |
10 | Yabancılaşma nedir? | |
11 | Müzik sosyolojisi üzerinden Türk müziğine bakış | |
12 | Müzik sosyolojisi üzerinden halk müziğine bakış | |
13 | Etkileşim bağlamında müzik sosyolojisi örnekleri | |
14 | bir müzik sosyoloğu gibi müziğe bakabilme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı ders notları. |
Ders Kaynakları | Ayas, Güneş. (2016). Müzik sosyolojisi: sorunlar-yaklaşımlar-tartışmalar. İstanbul: Doğu Kitabevi Adorno, T. W. (2002). Essays on music. Londra: University of California GÜVEN, Uğur Zeynep; ERGUR, Ali. (2014). Dünyada ve Türkiye’de Müzik Sosyolojisinin Yeri ve Gelişimi. Sosyoloji Dergisi, 3 (29), 1-27. GÜNAY, E. (2006), Müzik Sosyolojisi, İstanbul: Bağlam Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müzik ve sosyoloji arasında bağlantı kurar. | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | |||||||
2 | Müzik sosyolojisi perspektifinden değerlendirme yapmaya başlar | 5 | 2 | 3 | 5 | ||||||||
3 | Müzik, kültür ve toplum üzerinden analiz yapar | 5 | 3 | 5 | |||||||||
4 | Müzik ve sosyoloji araştırmalarına ilgi duyar | 4 | 5 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |