Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Klarnet) | CKL 412 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Türk Müziği makamlarının 4 Ses tranpoze öğretilmesi ve icra edilmesine repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai aranağme koda oyun havası hakkında teorik bilgi ve icrasının gösterilmesi Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin gösterilmesi ve örnek eserler icrasının gösterilmesi ve dinletilmesi birlikte icra edilme çalışmalarına devam edilmesi.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hicaz makamı seyir becerisi kazanılması. | ||
2 | Hüzzam makamı seyir beceri kazanılması. | ||
3 | Seğah makamı seyir beceri kazanılması. | ||
4 | Saba makamında seyir ve beceri kazanılması. | ||
5 | Öğrenilinen makamlarda taksim yapabilme becerisi kazanılması. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hicaz makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
2 | Hicaz makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi tekrarı, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
3 | Hicaz saz semai (garip) icra edilmesi dinletilmesi ve birlikte icrası, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
4 | Hüzzam makamının seyri ve peşrevini icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
5 | Hüzzam makamında saz semai(udi nevrez bey) 1 ve 2.hanesinin icrası ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
6 | Hüzzam makamında saz semai(udi nevrez bey) 3ve 4.hanesinin icrası ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
7 | Seğah makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
8 | Seğah makamında (dönülmez akşamın ufkundayız adlı eserin) icrası ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
9 | Hüzzam makamında taksim icrası dinletilmesi ve icrasının ögretilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
10 | Hüzzam makamında taksim icrası dinletilmesi ve icrasının ögretilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
11 | Saba makamının seyri ve peşrev icrası öğretilmesi ve dinletilmesi, | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
12 | Saba makamının seyri ve peşrev icrası öğretilmesi ve dinletilmesi tekrar. | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
13 | Saba taksim icrası dinletilmesi ve icrasının öğretilmesi. | TRT Türk müziği repertuar arşivi. |
14 | Genel tekrar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | TürkMüziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı Türköğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hicaz makamı seyir becerisi kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
2 | Hüzzam makamı seyir beceri kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Seğah makamı seyir beceri kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
4 | Saba makamında seyir ve beceri kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
5 | Öğrenilinen makamlarda taksim yapabilme becerisi kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |