Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı V (Klarnet) | CKL 411 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak Klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak Klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırma. |
Dersin İçeriği | Türk Müziği makamlarında repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai aranağme koda oyun havası hakkında teorik bilgi ve icrasının gösterilmesi Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin göxterilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Acemaşiran Makamı icra becerisi kazanılması. | ||
2 | Kürdilihicazkar Makamı icra becerisi kazanılması. | ||
3 | Nikriz makamı icra becerisi kazanılması. | ||
4 | Sultaniyegah makamı İcra becerisi kazanılması. | ||
5 | 7.8.9.10 Zamanlı Usullerde eser icra becerisi kazanılması. | ||
6 | Muhayyer kürdi Makamı icra becerisi kazanılması. | ||
7 | Neveser makamı icra becerisi kazanılması. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Acemaşiran seyir ve peşrev (haydar tatlıyay) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
2 | Acemaşiran seyir ve peşrev (haydar tatlıyay)tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
3 | Kürdili hicazkar saz semai 1.ve2.hane (kemani tatyos efendi)dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
4 | Kürdili hicazkar saz semai 3.ve 4.hane (kemani tatyos efendi)dinletilmesi ve icra edilmesi i | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
5 | Nikriz sirto(Cemil bey) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
6 | Çargah sirto (Mehçül) tekrar dinletilmes ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
7 | Çargah sirto (Mehçül)Tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
8 | Sultaniyegah Makamı seyir ve peşrev (refik fersan)dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
9 | Sultaniyegah Makamı seyir ve peşrev (refik fersan)tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
10 | Muhayyer kürdi Saz semai (sadi ısılay) 1.ve2.hanesi dinlenmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
11 | Muhayyer kürdi Saz semai (sadi ısılay) 3.ve4.hanesi dinlenmesi ve icra edilmesi | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
12 | Neveser Makamı seyir ve peşrev (neyzen yusuf paşa) dinletilmesi ve icra edilmes. | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
13 | NeveserMakamı beste (Dede efendi) dinletilmesi ve icra edilmes. | TRT Türk müziği repertuar arşivi |
14 | GENEŞ TEKRAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | TürkMüziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı Türköğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Acemaşiran Makamı icra becerisi kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Kürdilihicazkar Makamı icra becerisi kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
3 | Nikriz makamı icra becerisi kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
4 | Sultaniyegah makamı İcra becerisi kazanılması. | ||||||||||||
5 | 7.8.9.10 Zamanlı Usullerde eser icra becerisi kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
6 | Muhayyer kürdi Makamı icra becerisi kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
7 | Neveser makamı icra becerisi kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |