Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziği Kaynaklarına Giriş | DKS 421 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SAFİYE ŞEYDA ERDAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SAFİYE ŞEYDA ERDAŞ, |
Dersin Yardımcıları | Dr. Murat Can Dilber |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Türk Müziği alanında yapılmış ve yapılacak bilimsel araştırmalarda kullanılan ve incelenecek kaynakların özellikleri, içerikleri, dönemi, dili, araştırma sahaları, kullanılma yöntemleri ve yararlanma teknikleri üzerine öğrenciye gerekli bilgi donanımını sağlamak |
Dersin İçeriği | En eski müzik belge ve kalıntıları. Müzik bilgilerinin eski Mısır Mezopotamya uygarlıklarından Grekler’e geçişi. Grek kaynakları. Latin kaynakları. Eski Grek müzik bilgilerinin Ortaçağ İslam dünyasına geçişi. Arapça, Farsça ve Türkçe müzik yazmaları, kitap, dergi, mecmua ve nota yayınları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk müziği yazılı kaynakları üzerine bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Türk müziği yazılı kaynakları üzerine bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Türk müziği yazılı kaynakları üzerine bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma ve kaynakların kullanımının öğretimi ve önemi | |
2 | Türk Müziği kaynaklarına giriş. | |
3 | Eski Yunan müzik kaynakları | |
4 | Eski Yunanca, Farsça, Arapça ve Osmanlı Türkçesi yazma müzik eserleri | |
5 | El-Kindi´ye kadar ilk Türk müziği yazma eserleri | |
6 | 9. Yüzyıl ve 13. Yüzyıl arası Türk müziği kaynakları (Kindi-Safiyüddin) | |
7 | 9. Yüzyıl ve 13. Yüzyıl arası Türk müziği kaynakları (Kindi-Safiyüddin) | |
8 | 13.yy-16.yy arası Türk müziği kaynakları (Safiyüddin- Mahmud b. Abdülaziz b. Abdülkadir Meragi) | |
9 | 13.yy-16.yy arası Türk müziği kaynakları (Safiyüddin- Mahmud b. Abdülaziz b. Abdülkadir Meragi) | |
10 | 16. yy-18. yy. arası Türk Müziği kaynakları (Mahmud b. Abdülaziz b. Abdülkadir-İsmail Dede Efendi) | |
11 | 16. yy-18. yy. arası Türk Müziği kaynakları (Mahmud b. Abdülaziz b. Abdülkadir-İsmail Dede Efendi) | |
12 | 18 yy. - 20. yy.arası Türk Müziği kaynakları | |
13 | Yabancı dildeki Türk müziği kaynakları | |
14 | Bugünkü Türk müziği kaynakları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ferdi Koç Ders Notları |
Ders Kaynakları | İslam Ansiklopedisi, konu ile ilgili Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk müziği yazılı kaynakları üzerine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
2 | Türk müziği yazılı kaynakları üzerine bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
3 | Türk müziği yazılı kaynakları üzerine bilgi sahibi olur. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |