Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Iv (Klarnet) | CKL 312 | 6 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | 1ve 4 komalık seslerin üfleme pozisyonun gösterilmesi bu sesleri içeren makamların etüt ve uygun eserlerin icra edilmesi Türk Musiki formlarından saz musiki içine giren peşrev, saz semai taksim hakkında teori bilgisi verilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süzinak makamının icra becerisinin kazanılması. | Eğitsel Oyun, Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Hicaz makamının icra becerisinİn kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | saz semai icra edebilme becerisinin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Uşşak makamının icra becerisinin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Beyati makamının icra becerisinin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
6 | Karcığar makamının İcra becerisinin kazanılmasI. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
7 | Taksim yapabilme becerisininin kazanılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suzinak makamında seyir ve peşrev (tatyos efendi) dinlenmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
2 | Suzinak peşrevi(tatyos efendi) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
3 | Hicaz makamında seyir ve peşrev(Refik fersan) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
4 | Hicaz makamında Garip saz semai 1ve2.hanesi dinletilmesi ve icra edilmesi (Göksel Baktagir). | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
5 | Hicaz makamında Garip saz semai 3ve4hanesi dinletilmesi ve icra edilmesi (Göksel Baktagir). | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
6 | Uşşak makamında seyir ve peşrev(kemani Tatyos efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
7 | Uşşak makamında seyir ve peşrev(kemani Tatyos efendi) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
8 | Uşşak makamında 8/8 usulde bir gönül hikayesi adlı şarkı dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
9 | Beyati makamında seyir ve peşrev(Seyfeddin efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
10 | Beyati makamında seyir ve peşrev (Seyfeddin efendi) tekrar Dinletilimes ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
11 | Karcığar makamında seyir ve peşrevi( Tatyos efendi) Dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
12 | Karcığar makamında seyir ve peşrevi( Tatyos efendi) tekrarı Dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
13 | Uşşak Beyati ve Karcığar taksim icrası Dİnletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
14 | GENEL TEKRAR |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Süzinak makamının icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||||
2 | Hicaz makamının icra becerisinİn kazanılması. | ||||||||||||
3 | saz semai icra edebilme becerisinin kazanılması. | ||||||||||||
4 | Uşşak makamının icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||||
5 | Beyati makamının icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||||
6 | Karcığar makamının İcra becerisinin kazanılmasI. | ||||||||||||
7 | Taksim yapabilme becerisininin kazanılması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |