Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vııı (Kaval) CKV 408 8 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri

---

Önerilen Seçmeli Dersler

----

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

--

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk müziği unsurlarının birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrumanı tanımlayabilmesini sağlamak. Makamların tanınması ve icrasını yerine getirebilme becerisini edindirmek. Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek.    

Dersin İçeriği

Metodun takibi ve çalgı hakimiyetinin geliştirilmesi, egzersizler, seviyeye uygun eserlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. Metodun takibi ve seviyeye uygun eserlerin çalınması, yorum. Metodun takibi ve acelite. Metodun takibi ve seviyeye uygun eserlerin çalınması. Metodun bitirilmesi, teknik, tavır ve yoruma dayalı eserlerin çalınması ve geliştirilmesi.    

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Örnek eserleri çalar.
2 Enstrümanı geleneksel tavır ile çalar.
3 Üslub çalışmalarını uygular.
4 İcra tekniğini geliştirme becerisi kazanır.
5 Türk Sanat müziğinde kulanılan formlarda eserler icra eder.
6 Orkestra çalışmalarına katılır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Genel Tekrar Geçmiş dönemde öğrenilen konuların gelen bir değerlendirme yapılara k tekrar edilmesi
2 Türk Halk Müziğinde geleneksel icraların dinlenmesi, dikte çalışmaları Türkiyede geleneksel icralarıyla ün yapmış sanatçıların kayıtlarının din tilmesi ve dikte hakkında bilgi...
3 Türk Halk Müziğinde geleneksel icraların dinlenmesi, dikte çalışmaları Dikte çalışmalarının hızlandırılmasına yönelik bilgiler
4 Türk Halk Müziğinde geleneksel icraların dinlenmesi, dikte çalışmaları Sinan Çelik Cihan Yurtçu, Osman Aktaş gibi icracıların ses kayıtlarının dinletilmesi
5 sirto, longa, oyun havası, medhal gibi formlarda eser icraları Türk Sanat müziğinde kullanılan sirto, longa, oyun havası medhal gibi formlardan örnekler dinletilmesi
6 Geleneksel icralarda dikte çalışmaları Dikte çalışmalarının hızlandırılmasına yönelik bilgiler
7 Geleneksel icraların dinlenmesi, dikte ve icra çalımaları Dikte çalışmalarının hızlandırılmasına yönelik bilgiler
8 Ara Sınav Bugüne kadar öğrenilen bilgilerin ara sınav yoluyla değerlendirilerek tekrar edilmesi
9 İleri icra teknikleri, ve TRT Türk Halk Müziği repertuvarındaki kaval havaları İleri icra tekniklerinde icra edilmiş örnek kayıtların dinletilmesi
10 İleri icra teknikleri çalışmaları İleri icra tekniklerinde icra edilmiş örnek kayıtların dinletilmesi
11 İleri icra teknikleri çalışmaları (Çoban Havası) İleri icra tekniklerinde icra edilmiş örnek kayıtların dinletilmesi (Çoban havası) eserinin kaydının dinletilmesi
12 İleri icra teknikleri çalışmaları (Kürdili Hicazkâr Saz semaisi, Azerbaycan süiti İleri icra tekniklerinde icra edilmiş örnek kayıtların dinletilmesi Kürdili Hicazkâr Saz semaisi eserinin kaydının dinletilmesi
13 Geleneksel icraların kayıtlarının dinletilmesi, dikte çalımaları Geleneksel icra kayıtlarının dinletilmesi, ve müzikal analizinin yapılması
14 Genel değerlendirme Bu dönemde öğrenilen konuların genel bir değerlendirilmesinin yapılması
Kaynaklar
Ders Notu

Dilsiz Kaval Metodu, Fedai Taştekin, 2011, Gazimihal, R. M. 2001. Türk Nefesli Çalgıları. İkinci basım. Ankara. Kültür Bakanlığı. Öztürk, Ö. 2005. Karadeniz Ansiklopedik Sözlük. 2. Cilt. İstanbul. Açın, Cafer,(1994). Enstrüman Bilimi (Organoloji), Yenidoğan Basımevi, İstanbul....Kemal Akdemir, AKDEMİR, Kemal, Dört Yıllık Müzik Eğitimi Veren Yüksek Öğretim Kurumlarında ve Konservatuvarlarda Dilsiz Çoban Kavalı Çalma Teknikleri ve Eğitim Müfredatı,  Cengiz Atlan yayınlanmamış ders notu,    

Ders Kaynakları

TÜRKİYE RADYO TELEVİZYON KURUMU TÜRK HALK MÜZİĞİ NOTA ARŞİVİ ,  Türk Halk Müziğinden Seçmeler (1, 2, 3), TRT Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Müzik Dairesi Başkanlığı Ankara Şubat 1998, Hamit Çine, Burdur’dan Damlalar, Valilik Yayınları, İzmir, 1989. Cafer Açın, Enstrüman Bilimi (Organoloji), Yenidoğan Basımevi, İstanbul, (1994), Saadet Abdullayeva, Azerbaycan Halk Çalgı Aletleri, Adiloğlu Neşriyyatı, Bakı, 2002, Bela Bartok, Küçük Asyadan Halk Musikisi, Çeviren: Bülent Aksoy, Pan Yayıncılık İstanbul (1991)    

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Örnek eserleri çalar. 5 5 5 5 5 5 5
2 Enstrümanı geleneksel tavır ile çalar.
3 Üslub çalışmalarını uygular.
4 İcra tekniğini geliştirme becerisi kazanır.
5 Türk Sanat müziğinde kulanılan formlarda eserler icra eder.
6 Orkestra çalışmalarına katılır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
2. Performans Görevi (Uygulama) 10
3. Performans Görevi (Uygulama) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Performans Görevi (Uygulama) 3 6 18
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 118
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,72
Dersin AKTS Kredisi 5