Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Klarnet) | CKL 306 | 6 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Müziği makamlarının 4 Ses tranpoze öğretilmesi ve icra edilmesine repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai aranağme koda oyun havası hakkında teorik bilgi ve icrasının gösterilmesi Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin gösterilmesi ve örnek eserler icrasının gösterilmesi ve dinletilmesi birlikte icra edilme çalışmalarına devam edilmesi.
|
Dersin İçeriği | Türk Müziği makamlarının 4 Ses tranpoze öğretilmesi ve icra edilmesine repertuar ve taksim çalışmasına devam edilmesi Saz musikisi olan Peşrev Longa Saz semai aranağme koda oyun havası hakkında teorik bilgi ve icrasının gösterilmesi Klarnette pozisyonu olmayan 1 ve 4 koma seslerinin üfleme tekniğinin gösterilmesi ve örnek eserler icrasının gösterilmesi ve dinletilmesi birlikte icra edilme çalışmalarına devam edilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hicaz makamı seyir becerisi kazanılması, | ||
2 | Hüzzam makamı seyir beceri kazanılması, | ||
3 | Seğah makamı seyir beceri kazanılması, | ||
4 | Saba makamında seyir ve beceri kazanılması, | ||
5 | Öğrenilinen makamlarda taksim yapabilme becerisi kazanılması, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hicaz makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
2 | Hicaz saz semai (garip) icra edilmesi dinletilmesi ve birlikte icrası. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
3 | Hicaz saz semai (garip) icra edilmesi dinletilmesi ve birlikte icrası. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
4 | Hüzzam makamının seyri ve peşrevini icrası öğretilmesi ve dinletilmesi. | .TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
5 | Hüzzam makamında saz semai(udi nevrez bey) 1 ve 2.hanesinin icrası ve dinletilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
6 | .Hüzzam makamında saz semai(udi nevrez bey) 3ve 4.hanesinin icrası ve dinletilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
7 | .Seğah makamının seyri ve peşrevinin icrası öğretilmesi ve dinletilmesi. | .TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
8 | Seğah makamında (dönülmez akşamın ufkundayız adlı eserin) icrası ve dinletilmesi. | .TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
9 | Hüzzam makamında taksim icrası dinletilmesi ve icrasının ögretilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
10 | .Hüzzam makamında taksim icrası dinletilmesi ve icrasının ögretilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
11 | Saba makamının seyri ve peşrev icrası öğretilmesi ve dinletilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
12 | Saba makamının seyri ve peşrev icrası öğretilmesi ve dinletilmesi tekrar. | .TRT Türk Müziği repertuar arşivi.. |
13 | Saba taksim icrası dinletilmesi ve icrasının öğretilmesi. | .TRT Türk Müziği repertuar arşivi..,. |
14 | Genei Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | TürkMüziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı Türköğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hicaz makamı seyir becerisi kazanılması, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
2 | Hüzzam makamı seyir beceri kazanılması, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
3 | Seğah makamı seyir beceri kazanılması, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
4 | Saba makamında seyir ve beceri kazanılması, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
5 | Öğrenilinen makamlarda taksim yapabilme becerisi kazanılması, | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |