Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Ud) | CUD 306 | 6 | 2 + 1 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Çalgı V |
Önerilen Seçmeli Dersler | Çalgı Toplulukları I-II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ud Sazı Öğretimi |
Dersin İçeriği | Ud Sazının İcrası, Pozisyon kullanımı temel makam saz eseri ve sözlü eserlerin icrası |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kürdilihicazkar makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Şehnaz makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Pozisyon kullanım tekniğini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Süsleme tekniklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geçmiş dönem tekrarı | - |
2 | Kürdili Hicazkar makamı Tatyos Efendi “Kürdili Hicazkar Peşrev” | Kürdili Hicazkar makamı hakkında genel bilgiler, Kürdili hicazkar makamı ile ilgili ses kayıtlarının dinlenmesi bu makamda beste veren bestecilerin araştırılması |
3 | Kürdili Hicazkar Saz semai 1.ve 2. Hane | "" |
4 | Kürdili Hicazkar Saz semai 3. Ve 4. Hane | "" |
5 | Şehnaz Makamı, Kemani Ali Ağa Şehnaz Peşrev | Şehnaz makamı hakkında genel bilgiler, Kürdili hicazkar makamı ile ilgili ses kayıtlarının dinlenmesi bu makamda beste veren bestecilerin araştırılması |
6 | Zeki Arif Ata Ergin Şehnaz Şarkı “Beni Ateşlere Salan” | "" |
7 | Eser analizi tekrarı ve yorumlaması | "" |
8 | Süsleme Teknikleri | Süsleme Tekniği üzerine yapılmış yayınlar |
9 | Süslemelerle ilgili etüt çalışmaları | "" |
10 | Süslemelerle ilgili parmak çalışmaları | "" |
11 | Örnek eserlerle ilgili kayıtlar | "" |
12 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılması | Türk müziği Dinleme adabı |
13 | Örneklerin verilmesi | "" |
14 | Genel tekrar | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | öğretim elemanı ders notu |
Ders Kaynakları | Cinuçen Tanrıkorur, Gülçin Yahya, Mutlu Torun, Onur Akdoğu ve Kadri Şençalar Ud Metot ve Alıştırmaları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kürdilihicazkar makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Şehnaz makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Pozisyon kullanım tekniğini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Süsleme tekniklerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |