Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Vı (Ud) CUD 306 6 2 + 1 3 6
Ön Koşul Dersleri

Çalgı V

Önerilen Seçmeli Dersler

Çalgı Toplulukları I-II

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FERDİ KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Ud Sazı Öğretimi

Dersin İçeriği

Ud Sazının İcrası, Pozisyon kullanımı temel makam saz eseri ve sözlü eserlerin icrası

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kürdilihicazkar makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
2 Şehnaz makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
3 Pozisyon kullanım tekniğini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
4 Süsleme tekniklerini öğrenir Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Geçmiş dönem tekrarı -
2 Kürdili Hicazkar makamı Tatyos Efendi “Kürdili Hicazkar Peşrev” Kürdili Hicazkar makamı hakkında genel bilgiler, Kürdili hicazkar makamı ile ilgili ses kayıtlarının dinlenmesi bu makamda beste veren bestecilerin araştırılması
3 Kürdili Hicazkar Saz semai 1.ve 2. Hane ""
4 Kürdili Hicazkar Saz semai 3. Ve 4. Hane ""
5 Şehnaz Makamı, Kemani Ali Ağa Şehnaz Peşrev Şehnaz makamı hakkında genel bilgiler, Kürdili hicazkar makamı ile ilgili ses kayıtlarının dinlenmesi bu makamda beste veren bestecilerin araştırılması
6 Zeki Arif Ata Ergin Şehnaz Şarkı “Beni Ateşlere Salan” ""
7 Eser analizi tekrarı ve yorumlaması ""
8 Süsleme Teknikleri Süsleme Tekniği üzerine yapılmış yayınlar
9 Süslemelerle ilgili etüt çalışmaları ""
10 Süslemelerle ilgili parmak çalışmaları ""
11 Örnek eserlerle ilgili kayıtlar ""
12 Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılması Türk müziği Dinleme adabı
13 Örneklerin verilmesi ""
14 Genel tekrar -
Kaynaklar
Ders Notu

öğretim elemanı ders notu

Ders Kaynakları

Cinuçen Tanrıkorur, Gülçin Yahya, Mutlu Torun, Onur Akdoğu ve Kadri Şençalar Ud Metot ve Alıştırmaları 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Kürdilihicazkar makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Şehnaz makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Pozisyon kullanım tekniğini öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Süsleme tekniklerini öğrenir 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6