Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Repertuvar Thm I | REH 221 | 3 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk Halk Müziğinde bulunan yöresel özellikli türküleri icra edebilme. |
Dersin İçeriği | Türk halk müziğinde müzikal anlamda fark yaratmış olan yörelerin (bölge, şehir veya ilçe) karakteristik müzikal özelliklerini ön plana çıkararak, analiz ve icra edebilmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği’nde yörelerin karakteristik özelliklerini tanır. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
2 | Türk Halk Müziği’nde yöresel uslûp ve tavır özelliklerini tanır. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
5 | Keskin,Kırşehir,Sivas,Rumeli,Yozgat,İzmir, Mersin/Silifke,Konya,Azerbaycan,Burdur/Teke havası, Karadeniz yörelerinin örnek türkülerinin icra eder | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
6 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği notasyon özelliklerine genel bakış. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
2 | Keskin yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
3 | Kırşehir yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
4 | Sivas yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
5 | Rumeli yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
6 | Yozgat yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
7 | İzmir yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
8 | Ara sınav | |
9 | Mersin/Silifke yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
10 | Konya yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
11 | Azerbaycan yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
12 | Burdur (Teke havası) yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
13 | Karadeniz yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
14 | Çalışılan yörelere ait, öğrencilerin geçmek istedikleri, çalışırken zorlanabilecekleri türkülerin icrası | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kazım Gürkan THM Repertuvar Ders Notları. |
Ders Kaynakları | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk Halk Müziği’nde yörelerin karakteristik özelliklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
2 | Türk Halk Müziği’nde yöresel uslûp ve tavır özelliklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
5 | Keskin,Kırşehir,Sivas,Rumeli,Yozgat,İzmir, Mersin/Silifke,Konya,Azerbaycan,Burdur/Teke havası, Karadeniz yörelerinin örnek türkülerinin icra eder | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
6 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |