Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Âşık Müziği DKS 428 8 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Derleme 

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SERTAN DEMİR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders, hem halk müziğin yöresel ağız ve müzikal özelliklerini hem de kültürel önemini anlamayı amaçlar ve öğrencileri bu zengin müzik geleneğini yaşatmaya ve yaymaya teşvik eder.

Dersin İçeriği

Anadolu coğrafyası âşık müziği 

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Anadolu müzik kültürüne hakim olur
2 Yöresel ağız özellikleri, müzikal özellikler ve çalgıları öğrenir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Âşık teriminin tarihsel tanımları Önerilen kitapların okunması
2 Âşık müziğinin temel kavramları Önerilen kitapların okunması
3 Âşık edebiyatı ve şiir özellikleri Önerilen kitapların okunması
4 Âşık müziği formları Önerilen kitapların okunması
5 Âşık müziğinin müzikal özellikleri Önerilen kitapların okunması
6 Âşıkların toplumdaki rolü ve yaptığı ritüeller Önerilen kitapların okunması
7 Anadolu aşıkları Önerilen kitapların okunması
8 Emlek bölgesi âşıklık geleneği Önerilen kitapların okunması
9 Kuzeydoğu Anadolu bölgesi âşıklık geleneği Önerilen kitapların okunması
10 Gezici saz şairliği Önerilen kitapların okunması
11 Âşıklarda bulunması gereken özellikle Önerilen kitapların okunması
12 Âşık sazları Önerilen kitapların okunması
13 Türk dünyası aşıkları ve âşık müziği Önerilen kitapların okunması
14 Genel tekrar Önerilen kitapların okunması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Artun, E. (2021). Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Adana: Karahan Kitabevi.
Budak, O, A. (2006). Türk Müziği Kökeni- Gelişimi, Ankara: Phoenix Yayınları
Kaya, D. (2000), Âşık Edebiyatı Araştırmaları. Kitabevi 141, İstanbul

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur.
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Anadolu müzik kültürüne hakim olur
2 Yöresel ağız özellikleri, müzikal özellikler ve çalgıları öğrenir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Uygulama) 1 5 5
Final 1 8 8
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Toplam İş Yükü 119
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,76
Dersin AKTS Kredisi 5