Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Teknolojileri II | DKS 408 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. İSMET EMRE YÜCEL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dinleme ortamlarındaki akustiği ve elektro akustik özelliklerin müzik üretimi açısından değerlendirilerek kritik dinleme bilincinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği | Prodüksiyon analizi. Çok kanllı ses miksajı, in-the-box mastering. Bilgisayar ile müziklerini üretimi. Beat ve sampling. Stüdyo akustiği. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Students acquire awarness about the properties of room acoustics | ||
2 | Studets be familier with sound processors and their usage. | ||
3 | Students will learn how to mix multitrack audio projects. | ||
4 | Acquire critical listening awareness from a production perspective. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proferties of room acoustics. | |
2 | Critical listening in sound engineering. | |
3 | Frequency based signal processors. | |
4 | Daynamic signal processors. | |
5 | Time based signal processors | |
6 | Spatical signal processors | |
7 | Midterm Exam | |
8 | Music production analysis | |
9 | Multitrack audio mixing | |
10 | Music production analysis | |
11 | Multitrack audio mixing | |
12 | Music production analysis | |
13 | Multitrack audio mixing | |
14 | Mastering |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ses Kayıt ve Müzik Teknolojileri - Ufuk Önen Ses Mühendisliği El Kitabı - M. Talbott Smith Mixing Audio - Roey Izhaki Master Handbooks of Acoustics - F. Alton Everest |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Students acquire awarness about the properties of room acoustics | ||||||||||
2 | Studets be familier with sound processors and their usage. | ||||||||||
3 | Students will learn how to mix multitrack audio projects. | ||||||||||
4 | Acquire critical listening awareness from a production perspective. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 35 |
2. Ödev | 35 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |