Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Müziği Tarihi TRH 302 6 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MAHİR MAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Murat Can Dilber

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Müziği Tarihi ve müzik kültürü hakkında bestekarlar düzeyinde yüzyıllara dair bilgi sahibi olmak

Dersin İçeriği

İslamiyet öncesi Türklerde Müzik uygulamaları, İslamiyet sonrasında müzik teorisi alanında yapılan çalışmalar, Müzik eğitimi kurumları, Türk Müziği Türleri ve bu türler altında incelenen formlar,  yüzyıllara göre türk müziği bestekarları ve yüzyılların müzikal bakımdan genel özellikleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müziğin bir fenomen olarak insan hayatındaki yeri ve önemi dolayısıyla bin yıllar boyunca dünyanın çeşitli köşelerinde aldığı biçimler, geçirdiği değişme ve gelişmelere ilişkin müzikte Doğu ve Batı modellemelerinin anlaşılmasını sağlar Beyin Fırtınası,
2 Bu bağlamda, tarih, edebiyat, felsefe, siyaset gibi alanların müzik tarihinin anlaşılması ve yorumlanması bakımından kazandırdığı perspektifin fark eder Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Dünya müzikleri ve çeşitlilikleri konusunda fikir sahibi olur Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
4 Doğu ve Batı modernleşmesi ve etkileşim süreci konusunda kendini geliştirir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
5 Türkiye ‘de çoksesli müzik ve bu sahada yapılan çalışmalar hakkında fikir sahibi olur Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Müziği Tarihi yazılı kaynakları yok
2 İslamiyet Öncesi Türklerde Müzik Uygulamaları yok
3 Musikinin tarifi, menşei ve amacı yok
4 İslamiyet Sonrası nazari musiki çalışmaları yok
5 Türk Musikisinde Türler ve Formlar yok
6 Halk ve klasik müzik formları yok
7 Dini ve Askeri Müzik Formları yok
8 Türk Müziği Eğitim Kurumları: Enderun yok
9 Türk Müziği Eğitim Kurumları: Mevlevihaneler, Tekkeler, Camiler yok
10 Türk Müziği Eğitim Kurumları: Mehterhane, Muzıkay-ı Hümayun yok
11 15. ve 16 Yüzyıl Türk Müziği Meşhur Bestekarları yok
12 17. Yüzyıl Türk Müziği Meşhur Bestekarları yok
13 18. Yüzyıl Türk Müziği Meşhur Bestekarları yok
14 19. Yüzyıl Türk Müziği Meşhur Bestekarları yok
Kaynaklar
Ders Notu

öğretim elemanı ders notları

Ders Kaynakları

[2] Özalp, Nazmi (2000): Türk Musikisi Tarihi, İstanbul, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları

[3] Ak, Ahmet Şahin (2009): Türk Musikisi Tarihi, Ankara, Akçağ Yayınları

[4] Öztuna, Yılmaz (2006): Türk Musikisi Ansiklopedik Sözlüğü, İstanbul, Orient Yayınları

,[1] Ergun, Sadeddin Nüzhet (1942): Türk Musikisi Antolojisi, İstanbul, İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur.
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir.
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur.
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur.
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur.
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur.
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Müziğin bir fenomen olarak insan hayatındaki yeri ve önemi dolayısıyla bin yıllar boyunca dünyanın çeşitli köşelerinde aldığı biçimler, geçirdiği değişme ve gelişmelere ilişkin müzikte Doğu ve Batı modellemelerinin anlaşılmasını sağlar
2 Bu bağlamda, tarih, edebiyat, felsefe, siyaset gibi alanların müzik tarihinin anlaşılması ve yorumlanması bakımından kazandırdığı perspektifin fark eder
3 Dünya müzikleri ve çeşitlilikleri konusunda fikir sahibi olur
4 Doğu ve Batı modernleşmesi ve etkileşim süreci konusunda kendini geliştirir
5 Türkiye ‘de çoksesli müzik ve bu sahada yapılan çalışmalar hakkında fikir sahibi olur
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Kısa Sınav 2 6 12
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 63
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,52
Dersin AKTS Kredisi 4