Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkiler | ADA 237 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. GÜRKAN KILIÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kurum içi ve kültürler arası halkla ilişkiler kavramını öğrenmek, imaj yönetimi, kriz yönetimi ve risk iletişimi ile sorun yönetimini kavramak, marka iletişimi, sosyal sorumluluk ve etkinlik yönetiminin yanında tüm bu konularla ilgili etik bilgilerine sahip olmak. |
Dersin İçeriği | Halklal İlişkiler kavramı ile kurum içi ve kurumlar arası tanımları, imaj yönetimi, kriz yönetimi, risk iletişimi ve sorun yönetimi, kamuda halkla ilişkiler, marka iletişimi, kurumsal sosyal sorumluluk ve etkinlik yönetimi, sosyal medya yönetimi ve etik ilkeleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkilere Giriş | |
2 | Kurum İçi Çalışan İlişkileri ve Halkla İlişkiler | |
3 | Kurumlar ve Kültürlerarası İletişim ve Halkla İlişkiler | |
4 | Stratejik Karar Alma ve Halkla İlişkiler | |
5 | İmaj Yönetimi | |
6 | Kriz Yönetimi, Risk İletişimi ve Sorun Yönetimi | |
7 | Kamuda Halkla İlişkiler | |
8 | Halkla İlişkilerde İlişki Yönetimi | |
9 | Marka İletişimi ve Yönetimi | |
10 | Halkla İlişkiler kapsamında Sosyal Sorumluluk ve Sponsorluk | |
11 | Etkinlik Yönetimi | |
12 | Halkla İlişkiler ve Sosyal Medya Yönetimi | |
13 | Halkla İlişkiler Yazarlığı | |
14 | Halkla İlişkiler ve Etik |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 50 |
2. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 80 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|