Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Dijital Çağda İnsan Hakları | KHT 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | none |
Önerilen Seçmeli Dersler | none |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Cemre Edip YALÇIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teknolojik gelişmeler sonucunda insan haklarında yaşanan dönüşümü kavramak.
|
Dersin İçeriği | Dijital Çağda İnsan Hakları dersinde, modern çağın bir sonucu olan teknolojik ve bilimsel gelişmelerin yarattığı tehditler neticesinde doğan dördüncü kuşak haklardan yola çıkılarak insan hakları algısının dönüşümü ele alınacaktır.
|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dijital Çağ ve İnsan Hakları Kavramlarını Tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Dijital dönüşüm hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Dijital dönüşümün temel metinlerine ilişkin açıklamalarda bulunur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Dijital çağın insan haklarına etkisini öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Hak sınıflandırmasını yapar. Dördüncü kuşak hakları tanır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Kişisel verilerin korunması hakkının ayrıntılarına hakim olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Unutulma hakkının ayrıntılarına hakim olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | İnternete erişim hakkının detaylarına hakim olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Dijital bölünmüşlük kavramını tanımlar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | İnsan hakları anlayışı ile dijital çağın yenilikleri arasında bağ kurar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dijital Çağ ve İnsan Hakları Kavramları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
2 | Dijital Dönüşüm | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
3 | Dijiltal Dönüşüme İlişkin Hukuki Metinler | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
4 | Hak Kuşakları ve Dördüncü Kuşak Haklar | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
5 | Dijital Çağın İnsan Haklarına Negatif Etkisine İlişkin Teoriler | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
6 | Dijital Çağın İnsan Haklarına Pozitif Etkisine İlişkin Teoriler | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
7 | Dijital Bölünmüşlük Kavramı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
8 | Ara Sınav | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
9 | Dijital Çağın Hakları: Kişisel Verilerin Korunması Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
10 | Dijital Çağın Hakları: Kişisel Verilerin Korunması Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
11 | Dijital Çağın Hakları: Unutulma Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
12 | Dijital Çağın Hakları: Unutulma Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
13 | Dijital Çağın Hakları: İnternete Erişim Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
14 | Dijital Çağın Hakları: İnternete Erişim Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020; Sezen KAMA IŞIK, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020.; Elif KÜZECİ, Kişisel Verilerin Korunması, Turhan Kitabevi, Ankara, 2019. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Dijital Çağ ve İnsan Hakları Kavramlarını Tanımlar. |
2 | Dijital dönüşüm hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Dijital dönüşümün temel metinlerine ilişkin açıklamalarda bulunur. |
4 | Dijital çağın insan haklarına etkisini öğrenir. |
5 | Hak sınıflandırmasını yapar. Dördüncü kuşak hakları tanır. |
6 | Kişisel verilerin korunması hakkının ayrıntılarına hakim olur. |
7 | Unutulma hakkının ayrıntılarına hakim olur. |
8 | İnternete erişim hakkının detaylarına hakim olur. |
9 | Dijital bölünmüşlük kavramını tanımlar. |
10 | İnsan hakları anlayışı ile dijital çağın yenilikleri arasında bağ kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |