Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
E-Demokrasi Uygulamaları | KAH 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | YOK. |
Önerilen Seçmeli Dersler | YOK. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER IŞIK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Cemre Edip YALÇIN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünyada ortaya çıkan e-demokrasi uygulamaları hakkında bilgi edinmek. |
Dersin İçeriği | Teknolojinin demokrasiye etkisi olarak tanımlanan e-demokrasinin uygulama araçları bu derste dünyadan farklı örneklerle ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demokrasinin geçmişten bugüne olan yolculuğuna hakimdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Dijital çağ ve dijital demokrasi arasındaki bağlantıyı kurar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Dijital çağın potansiyelinin farkına varır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Dijitalleşmenin demokrasiye olumlu ve olumsuz etkilerini bilir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Siyasal katılım sağlayan dijital demokrasi araçları hakkında açıklamalarda bulunur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Türkiye ve Dünyada E-oy ve E-seçim uygulamalarının bilgisine sahiptir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
7 | Türkiye ve Dünyada E-siyasi parti ve E-demokrasi uygulamalarının bilgisine sahiptir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Kamu yönetiminde e- hizmet anlayışını; e-yönetim, e-demokrasi, e-vatandaş uygulamaları üzerinden değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
9 | Türkiye’de ve dünyada elektronik kamu hizmeti uygulamalarını karşılaştırır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Türkiye'deki E-demokrasi gelişmelerini takip eder. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasinin Antik ve Modern Kökeni | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
2 | Dijital Çağ ve Dijital Demokrasi | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
3 | Dijital Çağın Potansiyeli | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
4 | Dijitalleşmenin Demokrasiye Etkileri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
5 | Siyasal Katılım Alanında Dijital Demokrasi Araçları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
6 | E-Oy ve Seçim Uygulamaları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
7 | Dünyada E-Oy Eğilimleri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
8 | Sınav | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
9 | Siyasal Örgütlenme Alanında Dijital Demokrasi Araçları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
10 | Sosyal Medya ve E-Demokrasi | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
11 | E-Siyasi Partiler | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
12 | Dijital Yurttaşlık ve Yerleşim | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
13 | Elektronik Kamu Hizmetleri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
14 | Türkiye'de E-Demokrasi | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Demokrasinin geçmişten bugüne olan yolculuğuna hakimdir. |
2 | Dijital çağ ve dijital demokrasi arasındaki bağlantıyı kurar. |
3 | Dijital çağın potansiyelinin farkına varır. |
4 | Dijitalleşmenin demokrasiye olumlu ve olumsuz etkilerini bilir. |
5 | Siyasal katılım sağlayan dijital demokrasi araçları hakkında açıklamalarda bulunur. |
6 | Türkiye ve Dünyada E-oy ve E-seçim uygulamalarının bilgisine sahiptir. |
7 | Türkiye ve Dünyada E-siyasi parti ve E-demokrasi uygulamalarının bilgisine sahiptir. |
8 | Kamu yönetiminde e- hizmet anlayışını; e-yönetim, e-demokrasi, e-vatandaş uygulamaları üzerinden değerlendirir. |
9 | Türkiye’de ve dünyada elektronik kamu hizmeti uygulamalarını karşılaştırır. |
10 | Türkiye'deki E-demokrasi gelişmelerini takip eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 70 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 10 | 140 |
Ara Sınav | 0 | 5 | 0 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |