Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yeni Medya ve Algı Yönetimi ILB 511 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ
Dersi Verenler Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu ders; Yeni medya araçları kullanılarak farklı yöntemlerle  oluşturulan algı oluşumu konusundaki bilgileri öğrenciye yeterli düzeyde bilgi ve beceri kazandırmaktadır.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında yeni medya ve sosyal medya mecralarında yayımlanan içerikler ve algı yönetimi ilişkisi ele alınmaktadır. Algı yönetiminin toplumsal ve kültürel yansımaları üzerinde durulmaktadır. Algı kavramı, özellikleri ve türleri, algılamaya ilişkin kuramlar, algı yönetimi, algı yönetiminin kullanıldığı alanlar, algı yönetimi strateji ve teknikleri, kurumsal algı yönetimi, kurumsal algı yönetimi örnekleri,  algı yönetimi örnekleri dersin içeriğini oluşturmaktadır

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Algı yönetiminin amacı ve temel işlevini istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Olumlu bir algı yaratabilmek için yapılması gereken özellikleri belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
3 Algı yönetimine ilişkin bilgileri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Algı kavramı, özellikleri ve türleri Konuyla ilgili kitap bölümü okuma
2 Algılamaya ilişkin kuramlar Konuyla ilgili kitap bölümü okuma
3 Algı yönetimi Konuyla ilgili kitap bölümü okuma
4 Algı yönetiminin kullanıldığı alanlar Konuyla ilgili kitap bölümü okuma
5 Algı yönetimi strateji ve teknikleri Konuyla ilgili kitap bölümü okuma
6 Kurumsal algı yönetimi Konuyla ilgili kitap bölümü okuma
7 Kurumsal algı yönetimi örnekleri Konuyla ilgili kitap bölümü okuma
8 ARA SINAV
9 Siyaset alanı ve algı yönetimi
10 Reklamcılık alanı ve algı yönetimi Konuyla ilgili kitap bölümü okuma
11 Filmler yoluyla algı yönetimi Konuyla ilgili kitap bölümü okuma
12 Algı yönetimi ile ilgili film analizleri Konuyla ilgili film izleme
13 Algı yönetimi ile ilgili film analizleri Konuyla ilgili film izleme
14 Algı yönetimi ile ilgili film analizleri Konuyla ilgili film izleme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Doç. Dr. Levent Başaran, (2018), "Sosyal Medya ve Algı Yönetimi", Anı Yayıncılık, İstanbul

Prof. Dr. Özgür Gönenç, (2018), "Medyada Algı Yönetimi", Der Yayınları, İstanbul

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Algı yönetiminin amacı ve temel işlevini istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır.
2 Olumlu bir algı yaratabilmek için yapılması gereken özellikleri belirler.
3 Algı yönetimine ilişkin bilgileri açıklar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 1 1
Final 1 1 1
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 14 3 42
Toplam İş Yükü 44
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 1,76
Dersin AKTS Kredisi 6