Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bıotechnology I | KIM 545 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEMRA YILMAZER KESKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Research assistants in Biochemistry division. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To provide information about the application areas of biotechnology, important microorganisms in biotechnology, the growing conditions of microorganisms, the principles and regulation of microorganism metabolism.
|
Dersin İçeriği | Definition and importance of biotechnology, overview of biotechnological methods, biotechnology market, overview of biotechnology, basic principles of biotechnology (important microorganisms in the technique, microbial biomass production, production of primary metabolites, fermentation, production of secondary metabolites), basic principles of animal metabolism (microorganism) cultures, technical principles of fermentation, basic processes in biotechnology). |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Students learn the definition of biotechnology. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Students learn the basic principles of biotechnology. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Students learn the important microorganisms used in biotechnology and their growing conditions. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Students will have information about the production of biomass, primary and secondary metabolites. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Students learn about microorganism metabolism. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Students understand fermentation. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Definition and importance of biotechnology | [1] |
2 | Historical evolution of biotechnology | [1] |
3 | Biotechnology overview | [1] |
4 | Basic principles of biotechnology | [1] |
5 | Important microorganisms in biotechnology. (bacteria, yeasts, molds) and growing conditions | [1] |
6 | Biomass production | [1] |
7 | Production of primary metabolites | [1] |
8 | Fermantation | [1] |
9 | Midterm | |
10 | Production of secondary metabolites | [1], [2] |
11 | Microorganism metabolism | [1], [2] |
12 | Microorganism metabolism | [1], [2] |
13 | Vegetable animal cell cultures | [1], [2] |
14 | Technical principles of fermentation | [1], [2] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Telefoncu A. (1995), Biyoteknolloji, ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir, Türkiye. |
Ders Kaynakları | [2] Moo-Young M. (1985). Comprehensive Biotechnology, Vol.1-4, Pergamon Pres, New York, USA. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Students learn the definition of biotechnology. | |||||||
2 | Students learn the basic principles of biotechnology. | |||||||
3 | Students learn the important microorganisms used in biotechnology and their growing conditions. | |||||||
4 | Students will have information about the production of biomass, primary and secondary metabolites. | |||||||
5 | Students learn about microorganism metabolism. | |||||||
6 | Students understand fermentation. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |