Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Method Selectıon In Chemıcal Analysıs | KIM 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | It is used with the analysis method, whichever is not used, in accordance with the properties and principles of various chemical methods. |
Dersin İçeriği | Definition and importance of chemical analysis; gravimetric analysis methods; titrimetric analysis methods; selection of the appropriate device for the chemical analysis method; selection of the appropriate method according to the amount of substance and the nature of the sample; introduction to spectrochemical methods; introduction to chromatographic methods; Points to be considered in main component, side component and trace element analysis; properties and detection limits of methods used in inorganic substances; methods used in the analysis of polymeric substances; evaluation of the information obtained from the analysis and properties of polymeric substances; methods used in the analysis of organic compounds, properties of organic compounds and evaluation of the information obtained from their analysis. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Defines the importance of chemical analysis. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
2 | Explains the points to be considered in main component, side component and trace element analysis. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Definition and importance of chemical analysis | |
2 | Gravimetric Analysis Methods | |
3 | Titrimetric Analysis Methods | |
4 | Selection of the device suitable for the chemical analysis method | |
5 | Selection of the appropriate method according to the amount of substance and the characteristics of the sample. | |
6 | Introduction to Spectrochemical Methods | |
7 | Introduction to Chromatographic Methods | |
8 | Midterm | |
9 | Points to be considered in main component, side component and trace element analyzes | |
10 | Properties and determination limits of the methods used in inorganic substances | |
11 | Methods used in the analysis of polymeric substances | |
12 | Evaluation of the information obtained from the properties and analysis of polymeric materials | |
13 | Methods used in the analysis of organic compounds | |
14 | Evaluation of the information obtained from the properties and analysis of organic compounds |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Sevinç, M, Kimyasal Analiz Yöntemleri, Beril Yayınları, 2003. |
Ders Kaynakları | 2) Dikman, E., Kimyasal Analize Giriş, 1974. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
7 | Alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Defines the importance of chemical analysis. | |||||||
2 | Explains the points to be considered in main component, side component and trace element analysis. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |