Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Natural Products | KIM 641 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | It is obligatory to take Biochemistry I and Biochemistry II courses. |
Önerilen Seçmeli Dersler | None. |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KUDRET YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | Research Assistants from Biochemistry division. |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | This course aims to define natural products and help students understand their types, functions, and importance in the interactions between living things. |
Dersin İçeriği | In this course, the definition of natural products, natural product types and functions will be explained and the importance of natural products in the interactions between living things will be expressed. |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Defines natural products. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Understands the classes of natural products. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Defines the functions of natural products. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Understands the economic value of natural products. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Knows the roles of natural products in the relationships between living things. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Definition, importance, functions and classification of natural products | |
2 | Fatty acid derivatives and polyketides | |
3 | Fatty acid derivatives and polyketides | |
4 | Isoprenoids | |
5 | Isoprenoids | |
6 | Alkaloids | |
7 | Alkaloids | |
8 | Phenolic compounds | |
9 | MIDTERM EXAMS | |
10 | Phenolic compounds | |
11 | Non-Ribosomal peptides | |
12 | Glycosides | |
13 | Natural products and the interactions between living things | |
14 | Natural products and the interactions between living things |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kudret YILDIRIM, Natural Products, 2020 (power point presentation). |
Ders Kaynakları | James Ralph Hanson, Natural Products: the Secondary Metabolites. Royal Soceity of Chemistry, Cambridge, 2003. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Defines natural products. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
2 | Understands the classes of natural products. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
3 | Defines the functions of natural products. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
4 | Understands the economic value of natural products. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | |
5 | Knows the roles of natural products in the relationships between living things. | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |