Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bıosensors and Theır Applıcatıons | KIM 644 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Biochemistry Division Assistans |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Nowadays, biological sensitive sensors are widely used in selective analysis in biochemistry. The aim of this course is to help understand the physical properties of biosensors and bioelectronic devices. It also provides an understanding of where and for what purposes biosensors can be used.
|
Dersin İçeriği | Introduction of biosensors, structure and function, general operating principle, general performance criteria, preparation of biosensors, biomaterials, receptor immobilization. Application areas of biosensors; Applications in environmental measurements, defense-security, medicine and food fields and recent developments in biosensor technologies. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Defines the structure and functions of biosensors | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Designs the preparation of biosensors | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Organizes the immobilization of receptors in biosensors. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Detects the bioreceptors used. | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Determines the operation and analysis of biosensors | Gezi / Gözlem, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
6 | Examines the application areas of biosensors | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Overview of Biosensors | 1. Pages 1-9 |
2 | Preparation of conductive polymers and their applications as biosensors | 2. Pages 10-23 |
3 | Bioreceptors and their fixed applications | 3, Pages 24-41 |
4 | Electrochemical biosensors, one of the biosensors | 4.Pages 42-65 |
5 | Enzyme effective biosensors | 5. Pages 66-80 |
6 | Biosensor types | 6. Pages 81-112 |
7 | Biosensor types | 7. Pages 178-85 |
8 | Overview of the application areas of biosensors | 8. Pages 186-205 |
9 | Midterm | |
10 | Applications of biosensors in the food field | 10. Pages 206-218 |
11 | Applications of biosensors to food safety field | 11. Pages 219-233 |
12 | Applications of biosensors in the medical field | 12. Pages 234-249 |
13 | Applications of biosensors in medicine and biochemistry | 13. Pages 250-259 |
14 | Applications of biosensors to the environmental field | 14. Pages 260-280 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | PPT lecture notes
|
Ders Kaynakları | [2] ] Prof. Dr. A. TELEFONCU " Biyosensörler" Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi Basımevi, 1999, İzmir.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Defines the structure and functions of biosensors | 3 | |||||
2 | Designs the preparation of biosensors | 2 | |||||
3 | Organizes the immobilization of receptors in biosensors. | 3 | |||||
4 | Detects the bioreceptors used. | 4 | |||||
5 | Determines the operation and analysis of biosensors | 4 | |||||
6 | Examines the application areas of biosensors | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |