Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Food Pathogens FST 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Food Microbiology

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ARZU ÇAĞRI MEHMETOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

1 - To gain general knowledge about foodborne pathogens

2 - To gain knowledge in estimation which pathogens can be found in which kinds of foods and causes which disease

3 - To learn the methods used to prevent the growth of pathogens in foods

4 - To learn methods used isolation of certain pathogens from certain foods

5 - To gain knowledge of poisoning mechanisms of pathogens

6 - To gain knowledge of in which conditions pathogens can grow

Dersin İçeriği
1.hafta   Introduction to pathogen bacteria and their pathogenity mechanisms
2.hafta   Escherichia coli, pathogenity mechanisms, isolation method
3.hafta   Salmonella and Shigella,  pathogenity mechanisms, isolation method
4.hafta   Vibrio, pathogenity mechanisms, isolation method
5.hafta   Yersinia, pathogenity mechanisms, isolation method
6.hafta   Campylobacter, pathogenity mechanisms, isolation method
7.hafta   Staphylococcus aureus, pathogenity mechanisms, isolation method
8.hafta   Bacillus cereus, Clostridium perfringens
9.hafta   Listeria monocytogenes, pathogenity mechanisms, isolation method
10.hafta   Clostridium botulinium, pathogenity mechanisms, isolation method
11.hafta   Other pathogens
12.hafta   Mycotoxicosis
13.hafta   Parazits
14.hafta   Viruses
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Introduction to pathogen bacteria and their pathogenity mechanisms
2 Escherichia coli, pathogenity mechanisms, isolation method
3 Salmonella and Shigella, pathogenity mechanisms, isolation method
4 Vibrio, pathogenity mechanisms, isolation method
5 Yersinia, pathogenity mechanisms, isolation method
6 Campylobacter, pathogenity mechanisms, isolation method
7 Staphylococcus aureus, pathogenity mechanisms, isolation method
8 Bacillus cereus, Clostridium perfringens
9 Listeria monocytogenes, pathogenity mechanisms, isolation method
10 Clostridium botulinium, pathogenity mechanisms, isolation method
11 Other pathogens
12 Mycotoxicosis
13 Parazits
14 Viruses
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Michael P. Doyle, Robert L. Buchanan. 2013. Food Microbiology: Fundemental  and Frontiers, Washington, DC : ASM Press, - Reference Manual, ASM Press. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Alanının gerektirdiği SAS, SPSS, Minitab gibi istatistik programlarından en az birini etkin düzeyde kullanır.
7 Kendi çalışmalarını, Gıda Mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Kısa Sınav 20
Toplam 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)