Öğrencilere bilimsel düşünme becerisi kazandırmak ve sosyal bilimlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kuramsal ve uygulamalı düzeyde öğretmek.
Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | GBA 599 | 1 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SİMA NART |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SİMA NART, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Volkan Göktaş |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklayabilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler, |
2 | Araştırma problemini tanımlayarak uygun yöntem ve teknikleri seçebilir. | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Toplanan verileri analiz ederek bilimsel rapor haline getirebilir. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilim, bilgi ve araştırma kavramları | Kaynaktan ön okuma |
2 | Bilimsel araştırmanın temel özellikleri ve etik ilkeler | Kaynaktan ön okuma |
3 | Araştırma probleminin tanımlanması ve araştırma sorusu oluşturma | Kaynaktan ön okuma |
4 | Hipotez geliştirme ve değişkenler | Kaynaktan ön okuma |
5 | Araştırma türleri: Nicel, nitel ve karma yöntemler | Kaynaktan ön okuma |
6 | Evren, örneklem ve örnekleme yöntemleri | Kaynaktan ön okuma |
7 | eri toplama yöntemleri I: Anket, görüşme | Kaynaktan ön okuma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ölçme, ölçek türleri ve geçerlilik-güvenilirlik | Kaynaktan ön okuma |
10 | Nicel veri analizi yöntemlerine giriş (istatistiksel analizler) | Kaynaktan ön okuma |
11 | Nitel veri analizi yöntemlerine giriş (tematik analiz, içerik analizi) | Kaynaktan ön okuma |
12 | Araştırma raporu yazımı ve kaynak gösterme | Kaynaktan ön okuma |
13 | Örnek araştırma değerlendirmeleri ve sınıf içi uygulamalar | Kaynaktan ön okuma |
14 | Genel tekrar, öğrenci sunumları ve dönem projesi değerlendirmesi | Kaynaktan ön okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yok |
Ders Kaynakları | 1- "Research Methods for Business: A Skill-Building Approach" – Uma Sekaran & Roger Bougie 2- "Bilimsel Araştırma Yöntemleri" – Rıdvan Yıldız & İsmail Güzel
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
2 | Araştırma problemini tanımlayarak uygun yöntem ve teknikleri seçebilir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 |
3 | Toplanan verileri analiz ederek bilimsel rapor haline getirebilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 0 | 0 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Toplam İş Yükü | 163 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
dersAKTSKredisi | 7 |