Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Muhasebe Standartları | GBA 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NEVRAN KARACA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hüseyin Can AYAR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Türkiye'deki finansal raporlama çerçevelerini karşılaştırmalı olarak incelemek suretiyle aralarındaki benzerlik ve farklılıkları nedenleriyle birlikte ortaya koymaktır. |
Dersin İçeriği | Bu derste öncelikle Türkiye'de uygulanmakta olan finansal raporlama çerçeveleri hakkında bilgi verilecek, sonrasında Küçük ve Mikro İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardı (KÜMİ FRS) temel alınarak Vergi Usul Kanunu'nun muhasebe uygulamalarına ilişkin düzenlemeleri arasındaki farklılıkları ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küresel muhasebe düzeninin dinamiklerini bilir ve Türkiye'nin konumu hakkında fikir yürütebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye'deki finansal raporlama çerçevelerini bilir ve aralarındaki yaklaşım farklılıklarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Mali olayların KÜMİ FRS kapsamında nasıl kaydedilmesi gerektiğini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | KÜMİ FRS'ye uygun ölçüm yapabilir ve yorumlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | KÜMİ FRS'ye uygun olarak hazırlanmış finansal tabloları yorumlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türkiye'deki Finansal Raporlama Çerçeveleri | Konu ile ilgili makaleler |
2 | KÜMİ FRS Kavramlar ve Genel İlkeler | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
3 | KÜMİ FRS Finansal Tabloların Sunumu- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
4 | KÜMİ FRS Finansal Durum Tablosu- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
5 | KÜMİ FRS Kâr veya Zarar Tablosu- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
6 | KÜMİ FRS Hasılat- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
7 | KÜMİ FRS Stoklar- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
8 | Ara Sınav | |
9 | KÜMİ FRS Maddi Duran Varlıklar ve Borçlanma Maliyetleri- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
10 | KÜMİ FRS Maddi Olmayan Duran Varlıklar- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
11 | KÜMİ FRS Varlıklarda Değer Düşüklüğü- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
12 | KÜMİ FRS Kiralamalar- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
13 | KÜMİ FRS Karşılıklar, Şarta Bağlı Yükümlülükler ve Şarta Bağlı Varlıklar- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
14 | KÜMİ FRS Raporlama Döneminden Sonraki Olaylar- VUK ile Karşılaştırma | Tavsiye edilen kitapların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Küçük ve Mikro İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardı (KÜMİ FRS) Kitapçığı, https://www.kgk.gov.tr |
Ders Kaynakları | 1- Küçük ve Mikro İşletmeler İçin Finansal Raporlama Standardı (KÜMİ FRS) Kitapçığı, https://www.kgk.gov.tr 2- Konuyla ilgili yayımlanmış makaleler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küresel muhasebe düzeninin dinamiklerini bilir ve Türkiye'nin konumu hakkında fikir yürütebilir. | 5 | 5 | |||||
2 | Türkiye'deki finansal raporlama çerçevelerini bilir ve aralarındaki yaklaşım farklılıklarını açıklar. | 5 | 5 | |||||
3 | Mali olayların KÜMİ FRS kapsamında nasıl kaydedilmesi gerektiğini bilir. | 5 | 5 | |||||
4 | KÜMİ FRS'ye uygun ölçüm yapabilir ve yorumlayabilir. | 5 | 5 | |||||
5 | KÜMİ FRS'ye uygun olarak hazırlanmış finansal tabloları yorumlayabilir. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |