Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletme Analitiği | GBA 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerin güncel problemlerini çözmede kullanacağı moderne teknikler ile ilgili teorik ve uygulama seviyesinde bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | Karar verme süreçlerine giriş, teknolojik altyapı, iş analitiği yöntemleri ve uygulamaları (veri, metin, web ve sosyal medya) |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmeler için karar vermeye destek verecek modern analitik teknikleri bilir ve kullanır | Rol Oynama, Gözlem, | |
2 | İşletme problemleri için veri toplar ve düzenleyebilir | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Analiz çıktılarını anlar, karar verme süreçlerinde kullanabilir | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karar vermeye giriş | |
2 | İş zekası mimarisi ve iş analitiğinin konumu | |
3 | Teknolojik altyapı | |
4 | Veri Madenciliğine giriş | |
5 | Veri Madenciliği Yöntemleri - Sınıflandırma | |
6 | Veri Madenciliği Yöntemleri - Kümeleme | |
7 | Veri Madenciliği Yöntemleri - Birliktelik Kuralları | |
8 | Veri Madenciliği Yöntemleri - Zaman Serileri | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Metin Madenciliğine Giriş | |
11 | Metin Madenciliğin - Duygu Analizi | |
12 | Web Madenciliği | |
13 | Sosyal Medya Madenciliği | |
14 | Yapay Zeka |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sunumlar |
Ders Kaynakları | Sunumlar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletmeler için karar vermeye destek verecek modern analitik teknikleri bilir ve kullanır | |||||||
2 | İşletme problemleri için veri toplar ve düzenleyebilir | |||||||
3 | Analiz çıktılarını anlar, karar verme süreçlerinde kullanabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |