Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç II: Çocukta Bağlanma ve Psiko-Sosyal Gelişim | ECE 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bağlanma ilişkilerinin nasıl kurulduğunu, bağlanma davranışının nasıl geliştiğini ve nasıl bir işleve sahip olduğunu hem kuramsal hem de ampirik temelde incelemek |
Dersin İçeriği | Bağlanmanın kuramsal temelleri. Bağlanma davranışı, bağlanma davranışının doğası, insan bağlanmasının ontojenisi, bağlanma örüntülerinin psikososyal gelişim üzerindeki etkileri, bağlanma davranışının organizasyonunda son gelişmeler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bağlanma ve bağlanma davranışını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Bebeklik, bakım ve bağlanma arasındaki ilişkiyi kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Erken Çocukluk eğitiminde bağlanmanın önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Bağlanma ile ilgili yurt içi ve yurt dışı çalışmaları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bağlanma Nedir? | |
2 | Bağlanma İle İlgili Çalışmalar | |
3 | Bağlanma Yaklaşımının Özellikleri | |
4 | İçgüdüsel Davranış | |
5 | Bağlanma Yaklaşımının Doğası | |
6 | Bağlanma Davranışına Kontrol Sistemleri Yaklaşımı | |
7 | Bir Fikire Odaklanma | |
8 | Bağlanma Örüntüleri ve Yardımcı Koşullar | |
9 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar | |
10 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar | |
11 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar | |
12 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar | |
13 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar | |
14 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | BOWLBY, John (2013). Bağlanma. Çev:Tuğrul Veli Soylu. Pinhan Yayınları.İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bağlanma ve bağlanma davranışını kavrar. | |||||||||||||||||||||
2 | Bebeklik, bakım ve bağlanma arasındaki ilişkiyi kurar. | |||||||||||||||||||||
3 | Erken Çocukluk eğitiminde bağlanmanın önemini açıklar. | |||||||||||||||||||||
4 | Bağlanma ile ilgili yurt içi ve yurt dışı çalışmaları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |