Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gelişim Kuramlarına Dayalı Erken Çocukluk Eğitimi Uygulamaları | ECE 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUAT KOL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül KÖLEMEN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde etkili olan düşünürlere ilişkin tarihsel bir temel oluşturmak ve erken çocukluk gelişimine çok-boyutlu bir bakış açısı geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitiminin temelleri ve çoklu bakış açısı (antropoloji, davranışçılık, gelişim psikolojisi, nörobilim, post-modernizm ve psikoanaliz vb.), mevcut uygulamalar, alan profesyonellerinin çeşitli rolleri, öğrenme ortamları ve öğretim yaklaşımları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk dönemindeki çocukların gelişimini açıklayan temel gelişim kuramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Erken çocukluk eğitimdeki gelişime dayalı kuramları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
4 | Gelişim kuramlarına göre bireysel farklılıkları anlar ve erken çocukluk eğitimi uygulamalarında bu farklılıkları destekleyecek stratejiler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Gelişim kuramlarına dayalı erken çocukluk eğitimi uygulamalarını ebeveynlerle ve toplumla etkili bir şekilde paylaşma ve işbirliği yapma becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişsel Gelişim Kuramları | |
2 | Dil Gelişim Kuramları | |
3 | Sosyo-Duygusal Gelişim Kuramları | |
4 | Ahlak Gelişim Kuramları | |
5 | Gelişime İlişkin Uygulamalar | |
6 | Gelişime Uygun Programlarda Öğrenme | |
7 | Etkili Küçük Grup Uygulamaları | |
8 | Planlanan Etkinliklerin Gelişimsel Kazanımlarla İlişkisi | |
9 | Alan ve Materyal Düzenleme | |
10 | Aile Katılımı ile Gelişime Dayalı Program Uygulamaları | |
11 | Makale Tarama ve Sunum | |
12 | Makale Tarama ve Sunum | |
13 | Makale Tarama ve Sunum | |
14 | Makale Tarama ve Sunum |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | KOSTELNİK, M., J.; SODERMAN A.K. WHİREN, A.P. RUPİPER, M.L. (2019). Gelişime Uygun Eğitim Programları,Nobel Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | X | |||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | X | |||||
4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | X | |||||
5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | X | |||||
6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Erken çocukluk dönemindeki çocukların gelişimini açıklayan temel gelişim kuramlarını açıklar. | 5 | ||||||||||||||||||||
2 | Erken çocukluk eğitimdeki gelişime dayalı kuramları karşılaştırır. | 5 | ||||||||||||||||||||
3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | 5 | ||||||||||||||||||||
4 | Gelişim kuramlarına göre bireysel farklılıkları anlar ve erken çocukluk eğitimi uygulamalarında bu farklılıkları destekleyecek stratejiler geliştirir. | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
5 | Gelişim kuramlarına dayalı erken çocukluk eğitimi uygulamalarını ebeveynlerle ve toplumla etkili bir şekilde paylaşma ve işbirliği yapma becerisini geliştirir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |