Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Önleyici Rehberlikte Sosyal Beceriler Eğitimi | ORH 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimlerinin gerekçesi, önemi ve örnekleri, modelleri, teknikleri, ölçülmesi ve değerlendirilmesinin öğretilmesi |
Dersin İçeriği | Önleyici rehberlikte sosyal becerilerin tanımı ve sosyal beceri eğitiminin gerekliliği, sosyal beceri modelleri, sosyal beceriler ve yeterlikler, sosyal beceri eğitimlerinin hazırlanması, sosyal beceri eğitimi örnekleri, sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikler, sosyal beceri eğitiminde ölçülmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimlerinin gerekçesi, önemi ve örnekleri, modellerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimi uygulamalarını gerçekleştirir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Önleyici rehberlikte sosyal becerilerin tanımı ve gerekliliği | |
2 | Önleyici rehberlikte sosyal beceriler ve yeterlikler | |
3 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri modelleri | |
4 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri modelleri | |
5 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri modellerinin karşılaştırılması | |
6 | Sosyal beceri eğitimlerinin hazırlanması I. Aşama | |
7 | Sosyal beceri eğitimlerinin hazırlanması II. Aşama | |
8 | Vize Sınavı | |
9 | Sosyal beceri eğitimi örnekleri | |
10 | Sosyal beceri eğitimi örneklerinin modellere göre karşılaştırılması | |
11 | Sosyal beceri eğitimi örneklerinin modellere gore karşılaştırılması | |
12 | Sosyal beceri eğitiminde kullanılan teknikler | |
13 | Sosyal becerilerin ölçülmesi | |
14 | Sosyal becerilerin ölçülmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Nobel yayıncılık: Ankara. |
Ders Kaynakları | Collins, J. & Collins, M. (1992). Social skills training and skilled helper. West Sussex, England: Wiley & Sons. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimlerinin gerekçesi, önemi ve örnekleri, modellerini kavrar. | |||||||||||
2 | Önleyici rehberlikte sosyal beceri eğitimi uygulamalarını gerçekleştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
1. Final | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 199 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,96 | ||
dersAKTSKredisi | 6 |