Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Psikoloji ORH 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. TUNCAY AYAS
Dersi Verenler Prof.Dr. TUNCAY AYAS,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda BİÇENER

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir.

Dersin İçeriği

Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım,
3 Yükleme Teorilerini tanımlar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Saldırganlık ve nedenleri sorgular. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
5 Özveri ve faydalarına değer biçer. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
6 Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal Psikolojinin Tanımlanması
2 Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi
3 Sosyalleşme Ve Eğitim
4 Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri
5 Sosyal Algı
6 Yükleme Teorisi
7 Arasınav
8 Saldırganlık
9 Özveri
10 Tutum Değişimi
11 Sosyal Etki Ve Uyma
12 Bilişsel Çelişki
13 Grup Dinamiği
14 Genel Düzenleme
Kaynaklar
Ders Notu

Kağıtçıbaşı, Çiğdem; İnsan ve İnsanlar,İstanbul, 1992.
 

Ders Kaynakları

Houston, J.P. Learning and Memory, Los Angles, 1991.
Arkonaç,S,A,. Sosyal Psikoloji, Alfa Yayınları, İstanbul, 2001

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur.
2 Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar.
3 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder.
4 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur.
5 Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir.
6 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar.
7 Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır.
8 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir.
9 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir.
10 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11 Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
1 Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder.
2 Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar
3 Yükleme Teorilerini tanımlar.
4 Saldırganlık ve nedenleri sorgular.
5 Özveri ve faydalarına değer biçer.
6 Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 30
1. Final 70
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 189
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,56
Dersin AKTS Kredisi 6