Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Psikoloji | ORH 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY AYAS, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | |
2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | |
3 | Sosyalleşme Ve Eğitim | |
4 | Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri | |
5 | Sosyal Algı | |
6 | Yükleme Teorisi | |
7 | Arasınav | |
8 | Saldırganlık | |
9 | Özveri | |
10 | Tutum Değişimi | |
11 | Sosyal Etki Ve Uyma | |
12 | Bilişsel Çelişki | |
13 | Grup Dinamiği | |
14 | Genel Düzenleme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu |
Kağıtçıbaşı, Çiğdem; İnsan ve İnsanlar,İstanbul, 1992. |
Ders Kaynakları |
Houston, J.P. Learning and Memory, Los Angles, 1991. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | |||||||||||
2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | |||||||||||
3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | |||||||||||
4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | |||||||||||
5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | |||||||||||
6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 189 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |