Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Korozyon ve Korozyondan Korunma | MMM 318 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Korozyonun kontrol altına alınabilmesi için korozyonun tanımlanması, nedenlerinin irdelenmesi, korozyon hızının ölçülmesi ve korozyona karşı önlemlerin alınması ve uygun malzeme seçimi konusunda ilkelerin belirlenmesi. |
Dersin İçeriği | Korozyona giriş, korozyonun elektrokimyasal temelleri, Korozyon hızının ölçümü, Korozyon Türleri, Korozyondan korunma ilkeleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Korozyonun tanımını ve ekonomik boyutunu değerlendirir. | ||
2 | Korozif ortamları ve korozyonun elektrokimyasal temellerini kavrar. | ||
3 | Korozyon hızının ölçümünde temel kavramları ve metotları kavrar ve bu konuyla ilgili hesaplamalar yapar | ||
4 | Korozyon türlerini teşhis eder ve korozyon türlerinin önleme yollarını yorumlar. | ||
5 | Korozyondan korunmanın ilkelerini kavrar | ||
6 | Katodik ve anodik koruma yöntemlerini kavrar. | ||
7 | Korozyon kontrolünde malzeme seçiminin ilkelerini kavrar | ||
8 | Korozyon kontrolünde ortamla ilgili tedbirleri ve malzeme tasarımının ilkelerini kavrar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Korozyonun tanımı ve önemi, Korozyondan kaynaklanan ekonomik kayıplar | |
2 | Korozif ortamlar | |
3 | Korozyonun elektrokimyasal temelleri, korozyon hücresi, korozyon oluşumu | |
4 | Polarizasyon ve türleri, hidrojen aşırı potansiyeli, korozyon hızına polarizasyonun etkisi | |
5 | Pasiflik, korozyon hızı hesaplama metotları | |
6 | Korozyonun sınıflandırılması ve türleri, Homojen korozyon, galvanik korozyon | |
7 | Aralık korozyonu, oyuklanma korozyonu, Filiform korozyon | |
8 | Seçimli korozyon, Erozyon korozyonu, kavitasyon korozyonu, fretaj korozyonu | |
9 | Taneler arası korozyon, gerilmeli korozyon, korozyonlu yorulma, | |
10 | Hidrojenle bozulma, mikrobiyolojik korozyon ve yüksek sıcaklık korozyonu | |
11 | Korozyondan korunmanın ilkeleri, ara yüzeyle ilgili tedbirler, Korozyon kontrolünde kaplamaların önemi | |
12 | Katodik ve anodik koruma | |
13 | Korozyonda malzeme seçiminin ilkeleri | |
14 | Ortamla ilgili tedbirler; inhibitörler, Tasarım aşamasında alınacak tedbirler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Korozyon ve Korozyondan Korunma, Sakarya Üniversitesi, Ders Notu (SABİS) |
Ders Kaynakları | 1. M.G. Fontana, Corrosion Engineering, Mc Grow- Hill Book Company, 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Korozyonun tanımını ve ekonomik boyutunu değerlendirir. | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Korozif ortamları ve korozyonun elektrokimyasal temellerini kavrar. | 0 | 4 | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||||||||
3 | Korozyon hızının ölçümünde temel kavramları ve metotları kavrar ve bu konuyla ilgili hesaplamalar yapar | 5 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||
4 | Korozyon türlerini teşhis eder ve korozyon türlerinin önleme yollarını yorumlar. | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Korozyondan korunmanın ilkelerini kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Katodik ve anodik koruma yöntemlerini kavrar. | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||
7 | Korozyon kontrolünde malzeme seçiminin ilkelerini kavrar | 4 | 0 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||
8 | Korozyon kontrolünde ortamla ilgili tedbirleri ve malzeme tasarımının ilkelerini kavrar | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |