Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Polimerler ve Kompozitleri | MMM 311 | 5 | 3 + 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ERAY ABAKAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AKIN AKINCI, Dr.Öğr.Üyesi GARİP ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üyesi ERAY ABAKAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Polimer malzemelerin önemi, geleneksel ve mühendislik polimerlerinin çeşitlerini, polimer malzemelerin üretimi ve karakterizasyonu ile uygulama alanlarının tanıtımı ve bilimsel araştırmalar hakkında bilgi verilmesi dersin amacını oluşturmaktadır. İlave olarak polimerlerden elde edilemeyen ve özellikleri bilinen mühendislik malzemelerinin kombinasyonundan üstün özellikli, hafif polimer matriksli kompozit (PMK) malzemelerin elde edilmesi ve özelliklerinin tanıtılması amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği | · Polimerler ve PMK malzemelere giriş · Polimerlerin kimyasal yapısı, polimer ve PMK malzemelerin sınıflandırılması · Termoplastikler ve temoplastik esaslı PMK malzemelerin özellikleri ve kullanım alanları · Termosetler ve termoset esaslı PMK malzemelerin özellikleri ve kullanım alanları · Elastomerler ve elastomer esaslı PMK malzemeleri özellikleri ve kullanım alanları · Polimer ve PMK katkı malzemeleri (Antioksidan, stabilizatör, plastifiyan…) · Polimer ve PMK dolgu ve takviye malzemeleri (Karbonatlar, silikatlar, killer, cam fiber, karbon fiber, aramid fiber…) · Termoplastik esaslı PMK’ ların ve polimerlerin üretim yöntemleri · Termoset\elastomer esaslı PMK’ ların ve polimerlerin üretim yöntemleri · Polimer karışımlarının üretim yöntemleri, özellikleri, kullanım alanları · Polimer ve PMK malzemelerin mekanik özellikleri ve test teknikleri · Polimer ve PMK malzemelerin fiziksel özellikleri ve test teknikleri · Polimer ve PMK malzemelerin spektroskopik, termal, elektriksel özellikleri ve test teknikleri
· Polimer ve PMK malzemelerde geri dönüşüm |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
2 | |||
3 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | POLİMER MALZEMELERE GİRİŞ | |
2 | POLİMERLERİN YAPISI VE POLİMERLERİN SINIFLANDIRILMASI | |
3 | TERMOPLASTİK VE TERMOSET MALZEMELERİN ÖZELLİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
4 | ELASTOMERLERİN SINIFLANDIRILMASI, ÖZELLİKLERİ VE KULLANIM ALANLARI | |
5 | POLİMERLERİN TERMAL VE FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ | |
6 | POLİMERLERİN MEKANİK ÖZELLİKLERİ | |
7 | POLİMERLERİN KARAKTERİZASYON YÖNTEMLERİ | |
8 | ARA SINAV | |
9 | POLİMERLERDE KULLANILAN KATKI MALZEMELERİ | |
10 | POLİMERLERİN ÜRETİM YÖNTEMLERİ | |
11 | POLİMER MATRİSLİ KOMPOZİT MALZEMELERE GİRİŞ | |
12 | POLİMER MATRİSLİ KOMPOZİTLERİN MATRİKS MALZEMELERİ | |
13 | POLİMER MATRİSLİ KOMPOZİTLERİN TAKVİYE MALZEMELERİ | |
14 | POLİMER MATRİSLİ KOMPOZİTLERİN ÜRETİM YÖNTEMLERİ VE KULLANIM ALANLARI |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1. Thomas, S., Ponnamma, D, and Zachariah, A.K., Polymer Processing and Characterization, Apple Academic Press, Inc. 2012. 2. Brazelfundamental, C.S. and Rosen, S.L., Prıncıples of Polymerıc Materıals, John Wiley & Sons, Inc. 2012. 3. Mao, H., Aggarwal, D., Menghai, L., Hongfei, L. and Maotai, Z., Polymer Composites and Polymer Testing, Trans Tech Publications Ltd. 2012. 4. Chanda, M, Roy, S. K., Plastics Technology Handbook, Taylor&Francis Group, 2007. 5. Harper, C. A., Handbook of Plastics Technologies, McGraw-Hill Co., 2006. 6. Crawford, R.J., Plastics Engineering, The Queens University of Belfast, Department of Mechanical, Aeronautical and Manufacturing Engineering, Butterworth-Heineman, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |