Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Analitik Kimya | MMM 104 | 2 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EDİZ ERCENK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel kimyasal analiz metotlarını ve hesaplamalarını uygulamalı öğrenmek |
Dersin İçeriği | Kimyasal analiz, analiz yöntemleri, çözelti hazırlama, çözünürlük, kimyasal denge, asit-bazlar, tampon çözeltiler, gravimetrik analiz, titrasyon, spektroskopik analizler, potansiyometrik analizler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kimyasal analiz yöntemlerini kavrar | Anlatım, | |
2 | Çözelti konsantrasyonlarını hesaplar | Anlatım, Grupla Çalışma, Gezi / Gözlem, | |
3 | Kalitatif analiz yapar | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
4 | Kimyasal denge hesaplamaları yapar | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
5 | Gravimetrik analiz yapar | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
6 | Asit - baz kavramlarını karar | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
7 | Tampon çözelti hazırlar | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
8 | pH hesaplamaları yapar | Anlatım, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | Spektroskopik analiz yöntemlerini kavrar | Anlatım, | |
10 | Titrasyonla analiz yapar | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
11 | Analiz sonuçlarını istatiksel değerlendirir | Anlatım, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kimyasal analiz ve analiz yöntemleri, analiz hataları | |
2 | Çözelti konsantrasyonları, çözelti hazırlama | |
3 | Çözünürlük | |
4 | Kimyasal denge hesaplamaları | |
5 | Gravimetrik analiz | |
6 | Asit - Bazlar | |
7 | Tampon çözeltiler ve pH hesaplamaları | |
8 | Kompleksometrik titrasyonlar | |
9 | İndirgenme yükseltgenme reaksiyonları | |
10 | UV - Görünür bölge spektroskopik analizler | |
11 | Atomik spektroskopik analizler | |
12 | Elektrokimyasal yöntemler | |
13 | Kimyasal analizlerde kalibrasyon hesaplamaları | |
14 | Analiz sonuçlarının istatiksel değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Kılıç, E. ve Yılmaz, H. (Çeviri editörleri), (Skoog, D.A.; West, D.M.; Holler, F.J. ve Crouch, S.R.), Analitik Kimya Temel İlkeler 1. Cilt, Bilim Yayıncılık, 8. Baskı, 2007, Ankara. 2) Gündüz, T. Kalitatif Analiz Ders Kitabı, Gazi Kitapevi Ankara, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kimyasal analiz yöntemlerini kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Çözelti konsantrasyonlarını hesaplar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Kalitatif analiz yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Kimyasal denge hesaplamaları yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Gravimetrik analiz yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Asit - baz kavramlarını karar | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Tampon çözelti hazırlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
8 | pH hesaplamaları yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Spektroskopik analiz yöntemlerini kavrar | |||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Titrasyonla analiz yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Analiz sonuçlarını istatiksel değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
2. Final | 0 |
2. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |