Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kompozit Malzemeler | MMM 412 | 8 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DENİZ GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders Hedefleri: Metal ve alaşımlarından elde edilemeyen ve özellikleri bilinen mühendislik malzemelerinin kombinasyonundan üstün özellikli, hafif malzemelerin elde edilmesi ve özelliklerinin tanıtılması amaçlanmıştır. Ayrıca uzay, havacılık, otomotiv yapısal ve spor uygulamalar için malzeme teknolojisinin tanıtımı hedeflenmektedir.
Bu içerik, öğrencilere kompozit malzemeler hakkında kapsamlı bir bilgi sağlamayı ve onları ileri seviye araştırmalar ve uygulamalar için hazırlamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği |
1. Temel Kavramlar ve Kompozit Malzemelerin Tarihçesi, 2. Metal Matriksli Kompozit Malzemeler 3. Metal Matriksli Kompozitlerin Üretim Yöntemleri 4. Metal Matriksli kompozit malzemelerde fiziksel, mekanik ve termal özellikler 5. Polimer Matriksli Kompozit Malzemeler 6. Polimer Matriksli Kompozitlerin Üretim Yöntemleri 7. Polimer Matriksli kompozit malzemelerde fiziksel, mekanik ve termal özellikler 8. Seramik Matriksli Kompozit Malzemeler 9. Seramik Matriksli Kompozitlerin Üretim Yöntemleri 10. Seramik Matrisli kompozit malzemelerde fiziksel, mekanik ve termal özellikler 11. Karbon-Karbon Kompozitleri 12. Nano Kompozitler 13. Kompozitlerin kara, deniz, demir yolları, inşaat, spor sektörleri vb. diğer uygulamaları 14. Kompozitlerin savunma, uzay, havacılık sanayi vb. diğer uygulamaları
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alaşım, karışım kavramları ve farklılıklarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Kompozit malzeme üretim amaçlarının ve öneminin kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Metal matriksli kompozitlerin metal ve alaşımlarının yerine kullanım esaslarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Polimer ve kompozitlerinin temel üretim yöntemlerini öğrenir ve endüstriye uyarlanma kriterlerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
5 | Seramik kompozitlerde termal şok ve kırılma tokluğu artış mekanizmalarını öğrenir ve uygulamadaki önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Karbon esaslı kompozitlerin üretim, uygulama ve özelliklerini kavrar. | Anlatım, | |
7 | Kompozitlerin mekanik özelliklerinin tahmini ve üretilen kompozitlerde özellik analizinin nasıl yapılacağını kavrar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Kavramlar ve Kompozit Malzemelerin Tarihçesi, | |
2 | Metal Matriksli Kompozit Malzemeler | |
3 | Metal Matriksli Kompozitlerin Üretim Yöntemleri | |
4 | Metal Matriksli kompozit malzemelerde fiziksel, mekanik ve termal özellikler | |
5 | Polimer Matriksli Kompozit Malzemeler | |
6 | Polimer Matriksli Kompozitlerin Üretim Yöntemleri | |
7 | Polimer Matriksli kompozit malzemelerde fiziksel, mekanik ve termal özellikler | |
8 | Seramik Matriksli Kompozit Malzemeler | |
9 | Seramik Matriksli Kompozitlerin Üretim Yöntemleri | |
10 | Seramik Matrisli kompozit malzemelerde fiziksel, mekanik ve termal özellikler | |
11 | Karbon-Karbon Kompozitleri | |
12 | Nano Kompozitler | |
13 | Kompozitlerin kara, deniz, demir yolları, inşaat, spor sektörleri vb. diğer uygulamaları | |
14 | Kompozitlerin savunma, uzay, havacılık sanayi vb. diğer uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) http://web.sakarya.edu.tr/~akbulut/ adresinde |
Ders Kaynakları | 2) R. M. Jones. Mechanics of Composite Materials, Taylor and Francis, 1984 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alaşım, karışım kavramları ve farklılıklarını kavrar. | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Kompozit malzeme üretim amaçlarının ve öneminin kavrar. | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Metal matriksli kompozitlerin metal ve alaşımlarının yerine kullanım esaslarını kavrar. | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Polimer ve kompozitlerinin temel üretim yöntemlerini öğrenir ve endüstriye uyarlanma kriterlerini kavrar. | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Seramik kompozitlerde termal şok ve kırılma tokluğu artış mekanizmalarını öğrenir ve uygulamadaki önemini kavrar. | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Karbon esaslı kompozitlerin üretim, uygulama ve özelliklerini kavrar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Kompozitlerin mekanik özelliklerinin tahmini ve üretilen kompozitlerde özellik analizinin nasıl yapılacağını kavrar. | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |