Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Tasarımı | MMM 407 | 7 | 0 + 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ÖZEL, Prof.Dr. AHMET ALP, Prof.Dr. HATEM AKBULUT, Prof.Dr. KENAN YILDIZ, Prof.Dr. SEFER CEM OKUMUŞ, Doç.Dr. YILDIZ YARALI ÖZBEK, Doç.Dr. NURAY CANİKOĞLU, Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT, Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZKAN TOPLAN, Prof.Dr. UĞUR ŞEN, Doç.Dr. EDİZ ERCENK, Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ, Doç.Dr. MEHMET OĞUZ GÜLER, Prof.Dr. SÜLEYMAN CAN KURNAZ, Dr.Öğr.Üyesi DENİZ GÜLTEKİN, Doç.Dr. AYSUN AYDAY, Prof.Dr. FATİH ÜSTEL, Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN, Doç.Dr. TUBA YENER, Prof.Dr. NİL TOPLAN, Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN, Doç.Dr. SERDAR ASLAN, Prof.Dr. MEDİHA İPEK, Prof.Dr. AKIN AKINCI, Doç.Dr. MEHMET UYSAL, Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ALTINSOY, Dr.Öğr.Üyesi UBEYD TOÇOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi GARİP ERDOĞAN, Dr.Öğr.Üyesi DERYA KIRSEVER, Dr.Öğr.Üyesi TUĞBA TUNÇ PARLAK, Dr.Öğr.Üyesi FATİH ERDEM BAŞTAN, Dr.Öğr.Üyesi ERAY ABAKAY, Prof.Dr. TUĞRUL ÇETİNKAYA, Doç.Dr. MAHMUD TOKUR, Arş.Gör.Dr. MUSTAFA DURMAZ, Dr.Öğr.Üyesi HASAN ALGÜL, Dr.Öğr.Üyesi ABDULKADİR KIZILASLAN, |
Dersin Yardımcıları | Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü Öğretim Üyeleri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metalurji ve malzeme bilimine yönelik olarak öğrencilerin grup çalışması içerisinde malzeme seçimi, tasarımı ve/veya uygulamaları (veya üretim süreçleri tasarımı ve/veya uygulamaları) ile ilgili konularda problem tanımlama, çözüm yaklaşımları sunma, mevcut literatürle ilişkilendirme, verilerin analizi ve çözümlemesini yaparak yazılı ve sözlü olarak sunabilme yetkinlikler kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Metalurji ve malzeme bilimine yönelik malzeme seçimi, tasarımı ve/veya uygulamaları, üretim süreçleri tasarımı ve/veya uygulamalar (gerektiğinde deneysel çalışmalar, test ve karakterizasyon işlemleri, veri analizi ve yorumlaması yapılabilir.) |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzeme ve/veya üretim süreci tasarımında problemi bir grup/takım çalışması içerisinde tanımlar ve çözüm yaklaşımlarını yazılı ve sözlü olarak raporlar | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | İlgili konuda teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar, bunları analiz ederek yazılı ve sözlü olarak raporlar | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Tasarımın hedef(ler)ine yönelik doğru malzeme ve/veya süreç seçimi yapar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, | |
4 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğini analiz eder ve raporlar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
5 | Tüm süreçlere ait verileri takım/grup çalışması içerisinde alır, analiz eder, çözümler, yorumlar ve bunları yazılı ve sözlü raporlar | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislik malzemeleri / Üretim süreçleri | |
2 | Malzeme ve/veya üretim sürecinde problemin tanımlanması/tasarlanması | |
3 | Konu ile ilgili teorik alt yapının hazırlanması | |
4 | Konu ile ilgili teorik alt yapının hazırlanması | |
5 | Hedefe yönelik malzeme/süreç seciminin gerçekleştirilmesi | |
6 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
7 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
8 | Mevcut verilerin ön değerlendirmesi | |
9 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
10 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğinin analizi | |
11 | Tüm verilerin analizi ve yorumlanması | |
12 | Tüm verilerin analizi ve yorumlanması | |
13 | Tüm verilerin analizi ve yorumlanması | |
14 | Tüm aşamalara ait verilerin yazılı ve sözlü raporlanması (SEMİNER) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğrenciler ilgili öğretim üyesi tarafından konuya özel kaynaklara (laboratuvar, tesis vs) yönlendirilecektir. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Malzeme ve/veya üretim süreci tasarımında problemi bir grup/takım çalışması içerisinde tanımlar ve çözüm yaklaşımlarını yazılı ve sözlü olarak raporlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
2 | İlgili konuda teorik bilgi alt yapısını hazırlar, literatür taraması yapar, bunları analiz ederek yazılı ve sözlü olarak raporlar | |||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Tasarımın hedef(ler)ine yönelik doğru malzeme ve/veya süreç seçimi yapar | |||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Tasarlanan malzemenin/sürecin yeterliliğini analiz eder ve raporlar. | |||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Tüm süreçlere ait verileri takım/grup çalışması içerisinde alır, analiz eder, çözümler, yorumlar ve bunları yazılı ve sözlü raporlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |